50 adet 1100 litrelik ocak arabası pert projesinin çözümlenmesi ve iş istasyonlarına yüklenmesi için bir algoritma ve bilgisayar programı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Günümüzde çok geniş uygulama alanı bulan PERT-Tipi sis temlerin süre kavramı ile ilgili çözümlemelerinin, siste mi oluşturan etkinliklerin bu çözümlemeleri temel kabul ederek iş istasyonlarına yüklenmeleri ile bütünleştiril mesi PERT-Tipi sistemlerin daha etkin kullanılmasını sağ lamaktadır. Algoritmanın kurulmasında, konuya uygulamadan hareketle yaklaşıldığı için özellikle ülkemizde çok yaygın olan kuram ile uygulama arasındaki bağlantısızlığın kaldırıl ması ana hedef kabul edilmiştir, programın birinci kıs mında, ele alınan dört adet PERT-Tipi proje birbirinden bağımsızca çözümlenmektedir. Dört projenin sonuçlarına bağlı olarak beşinci proje çözümlenmektedir. Son kısım da ise, projelerdeki etkinlikler (aktivite) iş istasyon larına yüklenmektedir. Bu kısımda projelerin birbirin den etkileşimi ancak ortak iş istasyonu kullandıklarında söz konusu olmaktadır. İş istasyonlarına yapılan yükle melerde ortaya çıkan kuyruk probleminin çözümünde iki temel unsur gözönüne alınmıştır. Bunlar, önem derecele rine göre sırasıyla, projeler arası verilen öncelik sı rası ve yüklenen etkinliğin proje içinde kritik yola ait olma olasılığıdır. İş istasyonları ise, özelliklerine göre, sınırsız kapa siteli, sınırlı kapasiteli ve bölünebilir iş yüküne sa hip, sınırlı kapasiteli ve bölünmeyen iş yüküne sahip olmak üzere üç tipe ayrılmıştır. SUMMARY Nowadays, the combination of PERT-Type systems solutions concerning the period concept, which find an application area on a vast scale, with loading the activities creating the system, accepting mainly these solutions, to work stations, provides the use of PERT -Type systems more acti ve. For the preparation of the algorithm, approachment of the subject from the application, our main aim is to accept the removement of non-relativeness between the theory and the application, which we see widespreadly in our country. In the first section of the program, the four PERT -Type projects were solved independently from each other. The fifth project was solved as a consequence of these four projects, in the last section, the activities in the pro jects were loaded to the work stations. In this section, the effect of the projects from each other has a meaning only if they use common work stations, in the solution of queueing problem occured in the loading of work stati on has two main elements that is taken into account. The se are according to their importance degree * the priority given between the projects and the probability critical path belonging to the loading activity in the project. Work stations are separated into three types according to their properties as follows» unlimited capacity, limited capacity and dividual work load, limited capacity and in divisible work load.
Collections