Deniz dejarjı yayıcıları iç akış hidrolik parametrelerinin ve yazıcı özelliklerinin boyutlandırma üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Deniz deşarjı yapılarında başlangıçta ve sistemin çalışma süresi içinde hidrolik, yapısal ve çevresel nedenlerden dolayı oluşan sorunlarla karşılaşılmaktadır. Sorunları genellikle tıkanmalar sonucu yük kayıplarının artması, çıkış uçlarında ve yayıcı borularda düzensiz akis dağılımlarının oluşması ve ilk sey relmenin yetersiz oluşumu, zamanla pürüzlülük yüksekliğinin değişmesi şeklinde oluşmaktadır. Bu sorunların çoğu, yayıcı hidroliğine yeterince önem verilmediği için veya gelecekte oluşacak akis miktarının ve atık su karakteristiklerinin iyi tahmin edile memesinden kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada, çıkış ucu şekilleri ve buna bağlı deşarj kat sayısı etkilenmesi, hidrolik yük, pürüzlülük, akış hızı, çıkış ucu şekil, çap ve sayıları seçimlerinin, yayıcıların boyutlandırı İmasına etkileri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda, sistemlerin boyutlandırı İmasının ve performansının hidrolik parametre değişimlerinden önemli derecede etkilendiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Deniz Deşarjı, Atık Su, Dar ey Sürtünme Katsayısı, Hidrolik Yük» Yük Kaybı, Çıkış Ucu, Deşarj Katsayısı, Yayıcı Boru, Hidrolik Parametre. VI EFFECTS OF INTERNAL FLOW DIFFUSER HYDRAULIC PARAMETERS AND CHARACTERISTICS ON OUTFALL DESIGN SUMMARY Even in developed countries a considerable percentage of all outfalls have hydraulic, structural and environmental problems. The extent of the problems varies from serious blockage causing headworks flooding to minor blockage causing high head losses and poor dilution due to uneven port flow distribution. Many of these problems result from either inadequate atten tion to diffuser hydraulics or from an over enthusiastic estimate of future flows and waste water characteristics. Also variations of the parameters generally used in outfall design effect the outfall behaviour. In this paper, effects of an important hydraulic parameter discharge coefficient, and the usage of other hydraulic charac teristics on system design and performance were investigated. Throughout the research N=5, 10, 15 values were used as to tal port number. Bell mouthed ports, sharp edged ports with thin wall thickness were used as port shapes. System dimensions and performance were seriously effected with the variations and selection of hydraulic parameters. Key Words: Sea Outfall, Waste Water, Darcy Friction Factor, Hydraulic Head, Head Losses, Orifice, Discharge Coeffcient, Diffuser, Hydraulic Parameter. VII
Collections