Karayolu drenajı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Drenaj, karayolu yapımında dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Karayollarında karşılaşılan bütün stabilite, deformasyon ve taşıma gücü problemleri yetersiz drenaj çalışmalarının sonucudur. Bu çalışmada karayolu drenajı yeraltı ve yerüstü sularının drenajı şeklinde ikiye ayrılarak incelenmiştir. Yeraltı sularının drenajı bölümünde, mücadele edilmesi gereken suyun, doğada karşılaşabileceğimiz durumları incelenmiştir. Yapım sırasında karşılaşılabilecek drenaj problemleri ve çözüm yöntemleri ortaya konulurken kullanılacak drenaj yapıları da tesbit edilerek incelenmiştir. Yüzeysel suların drenajı, karayolunun stabilitesi ve trafik seyir güvenliği açısından önem arz etmektedir. Bu bölümde yol yüzeyine düşen yağış sularının ve çevre mecralardan akarak yolu tehdit eden suların uzaklaştırılması için gerekli drenaj yapılarının saptanması ve uygulanması konusu incelenmiştir. Ayrıca son yıllarda dünyada ve ülkemizde kullanımı artan geotekstil malzemesi incelenerek karayolu drenajında kullanılabileceği yerler ve modeller sunulmuştur. Son bölümde Doğu Karadeniz Bölgesi'ndeki karayollarının durumu drenaj açısından incelenmiş, maruz kaldığı olumsuzluklar ortaya konulmuş ve yapılması gerekenler belirtilmiştir. Bu çalışma yapılırken karayolu drenajı konusuna kapsamlı bir kaynak hazırlanması amaçlanmıştır. Problemlerin çözümü için, kolay ve düşük maliyetli projelerin üretilmesine çalışılmıştır. Bütün bu çalışmalar daha önce konu ile ilgili yapılmış çalışmalar ve şantiye uygulamaları ışığında şekillenmiştir. Anahtar Kelimeler: Su, drenaj, drenaj sistemleri, yüzeysel drenaj, geotekstil. VIII SUMMARY DRAINAGE OF MOTORWAY Drainage is one of the most important matters which should be paid more attention. All the problems which arise in stability, deformation and bearing capacity on motorways are because of the insufficient drainage workings. In this study, motorway drainage has been researched in two parts in terms of the drainage of underground and surface waters. In the part of underground water drainage, attitudes of water that we might meet in the nature, which should be struggled with, have been researched. While drainage problems and its solution methods, which might be met during the motorway construction, were put forward, the drainage structures to be carried out have been researched by being determined. The drainage of the surface water is important from the point of stability of the motorway and the security of traffic. In this part the determination of the necessary drainage structures for the water which falls on the roads threats the road running from the surroundings to be given a path have been analyzed. In addition analysing the `Geotextiles`, which have been in much use both in our country and in the world, the models and the appropriate places which can be used have been presented. In the last, the condition of the motorways in the Eastern Blacksea Region has been analyzed in terms of drainage. It has been told about the bad conditions which it has and the necessary stebs to be taken. In doing this study, a well-prepared reference material about the motorways drainage has been aimed. It has been worked out to produce easy and low-cost projects for the solutions of the problems. All these studies have been done under the light of works and applications which had previously been done. Key Words: Water, drainage, drain systems, surface drainage, geotextile. IX
Collections