Trabzon İli orman kadastrosu çalışmaları ve bu çalışmalardan kaynaklanan davaların ormancılık politikası yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ülkemizde orman kadastrosunun tamamlanamamış olması, ormancılığımızın en önemli sorunlarından biridir. Ancak orman kadastrosu yapılan yerlerde sorunlar bitmemektedir. Kadastro çalışmalarının ardından, gerek Orman İdaresi, gerekse orman köylüsü tarafından binlerce itiraz davası açılmakta ve bu durum orman-halk ilişkilerini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu çalışma ile amaçlanan; Trabzon ili orman kadastro çalışmalarını tespit ederek, bu çalışmaların ardından açılan davaları çeşitli yönleriyle incelemek ve dava sonucunda orman rejimine dahil edilen alanların mevcut durumlarını ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için öncelikle, Trabzon ilinde yapılan kadastro çalışmaları ve bu çalışmaların ardından açılan dava sayısı tespit edilmiştir. Buna göre; Trabzon ilinde orman alanlarının % 22.6'sının kadastrosu tamamlanmıştır ve 1985-1995 yıllan arasında 3662 adet `tapulama tespitine itiraz` davası açılmıştır. 01.01.1991- 31.12.1995 tarihleri arasında sonuçlanmış olan 511 adet dava dosyası incelenmiş, ayrıca davalara yapılan masraflar da hesaplanmaya çalışılmıştır. Yapılan incelemelere göre; davaların % 86.5'i Orman İdaresi, % 13.5'i orman köylüsü tarafından açılmış olup davaların % 82.4'ü `orman sayılan yer` olarak sonuçlanmıştır. Orman İdaresi açtığı davaların % 8 1.1 'ini, orman köylüsü ise açtığı davaların % 3 'ünü kazanmıştır. Davaların ortalama süresi 5.5 yıldır. Davaların sonuçlan üzerinde, en etkili yasa 6831 Sayılı Yasa, ikinci etkili yasa da yaklaşık aynı etkiye sahip olan 4785 Sayılı Yasa' dır. Ortalama bir dava masrafi hesap edilmesi mümkün olmadığından, örnek bir dava ele alınarak 1997 yılı Ekim ayı fiyatlan ile açılan binlerce davanın masrafının milyarlarla ifade edilebileceği sonucuna varılmıştır. Dava sonucunda orman rejimine dahil edilen 84 parselin incelenmesi sonucunda; parsellerin % 71.4'ünün orman niteliği taşıdığı ve yine 84 parselin % 76'sının köylüler tarafından, çeşitli amaçlar için kullanıldığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Orman Kadastrosu, Tapulama Tespitine İtiraz Davası, Orman Savdan Yer, Orman Niteliği SUMMARY At the our county has not finished forest cadastre yet. This is one of the most important problem of forestry. But problems have not finished although cadastre has completed in forest area. After cadastre works, either Forest Service or forest villager has sued many lawsuits protest. This situation effect to forest-public relations from negative side. Our aim with this research; make firm of the forest cadastre works in Trabzon county, observing of lawsuits with the various side and bring out of position of the lands included forest form. For realize that this aim firstly, make firm of the forest cadastre working in Trabzon county and how many lawsuits are sued. However the land cadastre completed is 22.6% part of whole forest area. Between 1985-1995 years 3662 number lawsuits are sued as protest to making firm title-deed. 511 lawsuits files concluded between 01.01.1991-31.12.1995 dates are observed. According to the observe, from lawsuits 86.5% by Forest Service, 13.5 % by forest villager sued. From lawsuiits 82.4 % are concluded to be `forest form`. Lawsuits period is average 5.5 years. Most effective law on the lawsuits coclusions 6831 number law then 4785 number law. It is impossible to calculated cost of lawsuits. Therefore, a sample lawsuit is taken and the end of whole lawsuits cost is arisen to explain with billion ( with 1997 October month price). Conclusion of lawsuits; becoming decisive `forest form` all of the plot of lands 20 % part are observed. As a result 71.4 % of plot have a forest form and 76% used by forest villager. Key Words: Forest cadastre, Lawsuit protest to making firm title-deed, Forest area, Forest form VI
Collections