Merih Karaaslan`ın mimarlığı üzerine monografik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Modenizm sonrasında, Dünya Mimarlığındaki değişimlere paralel olarak Türkiye Mimarlığına da bir `çok seslilik` hakim olmuştur. Bu çok seslilik ortamında adını en çok duyuran mimarlarımızdan birisi Merih Karaaslan'dır. Karaaslan, tasarımları ile, Çağdaş Türkiye Mimarlığı tartışmalarındaki odak noktalarından birini oluşturmaktadır. Mimarın, çalışmalarını `Anadolu'nun Çağdaş Yorumu` diye adlandırdığı bir söylemi oturtuyor olması kendisini diğer bir çok mimarımızdan farklılaştırmaktadır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Günümüze kadar Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı'ndaki önemli gelişmeler gözden geçirilmekte, tez çalışmasının konusu ve amacı belirtilmekte ve araştırmada nasıl bir yöntem kullanıldığı açıklanmaktadır. İkinci bölümde; yapılan çalışmalar yer almaktadır. Konu ve çalışma alanı sınırları belirlenmekte ve çözümleme (analiz) yapılmaktadır. Üçüncü bölümde; Bulgular verilmektedir. Mimar'ın çalışmaları dönemlere ayrılmakta, son dönem çalışmalarındaki tasarım kaynaklan ve tasarım teknikleri açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde; araştırmanın özeleştirisi yapılmakta, kullanılan yöntem, çözümleme, bulgular irdelenmekte ve tartışılmaktadır. Beşinci bölümde; tez sonuçları verilmektedir. Altıncı bölümde; Öneriler yer almaktadır. Anahtar kelimeler : Monografik yöntem, Çağdaş Türk Mimarlığı. IX SUMMARY A Monographic Examination on Merih Karaaslan's Architecture After Modernism, the Architecture of Turkey was dominated by many voices according to the changings with in the architecture of the world. In the area of these voices Merih Karaaslan became one of the most heard architects. With his designs Karaaslan, opened a new way of discussion for the Modern Turkish Architecture. The Architect made a new way, from the others by gathering his works in the name of `The Contemporary Comment Of Anatolia`. In this study, some of his designs are examined classified and which forms and symbols he formed his architectural sensations. Finally his design strategy is analysed. The study is composed of six chapters; In the first chapter, the architecture of the Turkish Republican period is previewed, the purpose of the study is stated and the monographic methods is introduced. In the second chapter; The subjects and the limits are stated and analysis is done. In the third chapter; The results of the analysis are given. The architectural works are separated and are put in different classes. The sources of design and design methods which the Architect used are determined. In the fourth chapter; The elaboration of the study this done. In the fifth chapter; The results are given. In the sixt chapter; Suggestions are given. Key Words : The monographic method, The Contemporary Turkish Architecture.
Collections