Orta Anadolu linyitleri A 13 panosu alt taban yolunda deformasyonların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Orta Anadolu Linyitleri Çayırhan bölgesi yeraltı isletmesinde panolar arasında topuk bırakılmamaktadır. iki komşu pano için tek taban yolu sürülmekte, yol birinci pano isletilirken alt taban yolu, ikinci pano isletilirken üst taban yolu olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle taban yollarında büyük deformasyonlar oluşmaktadır. Deformasyonları azaltmak için yapılan tamir tarama faaliyetleri kömür maliyetini yükseltmektedir. Bu çalışmada bölgedeki taban yollarında deformasyonların nedenleri araştırılmış? yerinde deneyler ve ölçümler yapılmıştır. ikinci bölümde A 13 panosu taban yollarında uygulanan tahkimat sistemiyle ilgili detaylı bilgi verilmiştir. üçüncü bölümdeki kaynakça çalışmasında önce uzun ayaklar çevresindeki olaylar irdelenmiş daha sonra taban yollarında deformasyonları etkileyen faktörler belirtilmiştir. Dördüncü bölümde çalışmaların yapıldığı yerlerden alınan kayaç örneklerine ait laboratuvar deneyleri ve deney ekipmanları verilmiştir. Yapılan laboratuvar çalışmaları sonuçlarına göre kaya maddesi sınıflaması yapılmıştır. Beş ve altıncı bölümde yük ölçüm yöntemleri ve çalışmadakullanılan yük ölçerlerin dizaynı açıklanmış ve yeraltında kurulan ölçüm istasyonlarında elde edilen sonuçlar anlatılmıştır. Kurulan ölçüm istasyonunda elde edilen yük ve kapanma ölçüm sonuçlarının ayak arınından uşaklığa ve samana bağlı olarak grafikleri çizilmiştir. Yedinci bölümde ise çalışmanın genel sonuçları ve öneriler sunulmuştur. VI SUMMARY In Middle Anatolian Lignitte district which is an under ground coal mine, no pillar is left between the panels. For two adjacent panels one gate roadway is driven. This gate roadway is used as the main gate roadway for the first panel and the tail gate roadway for the second panel. Hence, the gate roadways are deformed greatly. The ripping (dinting) and repairing works done to reduce the deformation increases the coal cost. In this study, the reason of the deformation in the gate roadways of the district was searched and in-situ ex periments and measurements (data) were carried out. In chapter two, a detailed information about the support system employed in the gate roadways of the panel A 13 is given. In chapter three, the events around the longwall are reviewed. Then, the factors which affect the deformation on this gate roadways were examined. In chapter four, the laboratory tests carried out on the rock samples taken from the working area and the test equipments were given. According to the results of theVII laboratory works, the intact rock were classified. In chapter five and six, the load meassuring methods and the design of the load cells which were used in this work were explained and the results obtained from the measur ing stations located underground were given. Then, the results of the load and closure measurements obtained from underground station versus the distance from the longwall face and time were shown graphically. In chapter seven, general results of the study and recomendations on this subject were given.
Collections