Lise-II öğrencilerinin kimya-I konularında zor olarak nitelendirdikleri kavramlar ve bunların anlaşılma seviyeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Lise-2 öğrencilerinin Kimya- 1 dersinde öğrenmeleri gereken bazı kavramları zorluk derecesi açısından nasıl nitelendirdiklerini ortaya çıkarmak ve bu kavramların anlaşılma seviyelerini incelemektir. Bu çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci kısımda ön hazırlıklar yapılarak bir anket geliştirilmiş ve bir pilot çalışma yapılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, kavramların zorluk dereceleri ile ilgili bir anket geliştirilmiş ve iki farklı lisede (A ve B okulları) 93 öğrenciye uygulanmıştır, ikinci bölümde, anket uygulanan öğrencilere aynı kavramlarla ilgili bir test geliştirilerek uygulanmıştır. Bunun yanında öğretmen ve öğrencilerle informal mülakatlar yapılarak anket ve testlerden elde edilen sonuçlara destek sağlanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise birinci ve ikinci bölümde elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar aşağıda özetlenmiştir: 1. A okulundaki öğrenciler en zor kavramı Sıcaklık-Hacim ilişkisi, B okulundakiler ise Pozitron ışıması olarak belirtmişlerdir. 2. A ve B okullarındaki öğrencilerin en zor anladıkları konunun Radyoaktivite olduğu ortaya çıkarılmıştır. 3. A ve B okullarındaki öğrencilerin anket ve testlere verdikleri cevapların kolay.e zorluk derecesi bakımından tam uyuşmadığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak bazı öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kimya öğretimi, kavram gelişmesi, kimyasal kavramlar. V The aim of this study is to find out the most difficult concepts in Chemistry- 1 as per ceived by Lycee-2 students and examine their level of understanding of those concepts. This study consists of three sections. In the first section a questionnaire was deve loped based on a pilot study to find out students' perceptions of the most difficult concepts in Chemistry- 1 textbook. This questionnaire was implemented to 93 students from two different Lycees (School A and B). In the second part of the study, an achievement test on the same concept was developed and implemented to the same sample of students. Beside these (implementation of questionnaire and test) informal interviews were undertaken by both the teachers and students in the two Lycees. In the last part of the study the collected data was analysed. In summary the following results were found. 1. In school A, the most difficult concept was the relationship between presure-tem- parature in gases. In school B, the most difficult concept was positron radiation. 2. The level of understanding was the lowest in School A and B in the topics related to Radioactivity. 3. The results of the questionnaire and the test are not fully matched. In some cases, the results are quite opposite. Based on the findings of this study some suggestions are made to improve the quality of Chemistry education in Lycees Key Words: Chemistry teaching, concept development, difficult chemical concepts VI
Collections