Kimya öğrencilerinin analitik kimya problemleri çözmede karşılaştırkları güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kimya öğrencilerinin Analitik Kimya Problemlerini Çözmede Karşılaştıkları Güçlükler. Bu çalışma, kimya öğrencilerinin Analitik Kimya problemlerini çözerken karşılaştıkları güçlükleri tespit etmek ve bu güçlüklerin nedenlerini incelemek amacı ile planlanmıştır. Bu çalışmada, 1995-96 öğretim yılı K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Anabilim Dalı ikinci sınıf öğrencilerinin Analitik Kimya sınav kağıtları incelenmiştir. Öncelikle bütün öğrencilerin akademik yıl boyunca aldıkları 6 sınavın kağıtları incelerek en çok hata yaptıkları 4 spesifik problem tespit edilmiştir. Daha sonra belirlenen 4 spesifik problem üzerinde öğrencilerin yaptıkları hatalar ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca öğrencilerin problem çözümlerinde karşılaştıkları güçlüklerin kaynaklarını tespit etmek amacıyla 1996-1997 öğretim yılı K.T.Ü Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Anabilim Dalı ikinci sınıf öğrencilerine 3 çeşit anket uygulanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar değerlendirilerek öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, başarılarının artırılması ve Analitik Kimya problemlerinin çözüm yaklaşımları ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kimya eğitimi, Analitik Kimyada problem çözme, öğrenme-öğretme stratejileri, problem çözme yaklaşımları. V! SUMMARY DIFFICULTIES ENCOUNTERD BY CHEMISTRY STUDENTS IN SOLVING ANALYTICAL CHEMISTRY PROBLEMS The aim of this study was to determine the dificulties encountered by chemistry students in solving Analytical Chemistry Problems and to find out the reasons behind the difficulties. The sample was selected from students who enrolled in the second year of Chemical Education Division in Fatih Faculty of Education at KTU. The students' papers for six exam taken during the 1995-96 academic year were investigated. From this investigations, four problem were found to be problematic. Then, a deeper investigation was undertaken to find out the reasons for those difficulties. However, three questionnaires were applied to students who errolled in the second year of Chemical Education Division in Fatih Faculty of Education at KTU, in the 1996-1997 academic year, to find out the reaseons behind the difficulties encountered by chemistry studenjs in solving problems. s From the result, some suggestions were made to develop the students problem solving abilities (or skills), increas their achievement and develop problem solving aproaches. Key words: Chemical Education, Problem solving in Analytical Chemistry, teaching-learning strategies, problem solving aproaches. VII
Collections