Fizik öğretiminde örnek rehber materyallerin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim-öğretim sürecini olumsuz yönde etkileyen faktörlerden biri de yeni fizik öğretmenlerinin öğretim programlarının uygulanması sürecinde yararlanacaktan mevcut kaynakların içeriklerinin yetersiz oluşudur. Mevcut öğretim programı, uygulama sürecinde öğretmenden ne istenildiğini açık bir şekilde ortaya koyamamaktadır. Bu çalışmayla, öğretiminde zorlukların olduğu kavramların da kapsandığı lise 2 ders konularından bazıları için öğretim programlarının uygulanması sürecinde, fizik öğretmen adayları ve yeni fizik öğretmenlerine rehberlik edecek materyaller geliştirilmiştir. Çalışma konusu, öğretmenlerle yapılan informal mülakatlar neticesinde saptanmıştır. Araştırma konusunu oluşturan örnek materyaller için Milli Eğitim Bakanlığının da benimsediği Bloomun 'Tam öğrenme Yaklaşımı Modeli'nden yararlanılmıştır, öncelikle ilgili konular için Trabzon ilindeki deneyimli fizik öğretmenleri öğretim süreçlerinde gözlenerek her biri 2 saatten oluşan materyaller tasarlanmıştır. Rehber materyallere örnek teşkil etmesi bakımından 4 saatlik iki materyal üzerinde geliştirme çalışması tamamlanmıştır. Geliştirme işleminde varılan öğrenme düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan çoktan seçmeli test için basan yeterlilik düzeyi % 70 alınarak ilgili değerlendirme yapılmıştır. Yapılan testlerin değerlendirilmesi sonucu rehber materyalleri uygulayan öğretmenlerin sınıflarında yeterli öğrenme seviyesine ulaşılmasına rağmen, aynı öğretmenlerin kendi yöntemlerini kullandıkları sınıflarda yeterli öğrenme seviyesine ulaşılamadığı tesbit edilmiştir. Bu sonuçlar, fizik öğretiminin etkin bir şekilde gerçekleşmesi için yeni fizik öğretmenlerine rehber materyaller tarzında planların sağlanılması gerekliliğini ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Rehber Materyalleri, Etkin Fizik Öğretimi, Yeni Fizik Öğretmeni, Müfredat Geliştirme VI Development of the Sample Materials for Physics Instruction One of the factor negativelly influences new physics teachers' teaching learning process is the limited sources that new physics teachers are able to get support from them. Morever, current curriculum guide do not give clear picture on the teachers' duties in teaching process. In this study, materials including some key concepts, difficult in teaching and learning in the high school physics 2 curriculum are developed for the purpose of guiding student and new teachers. The content of this study was determined as a result of informal interviews with experience teachers. In order to establish the sample materials, some information are taken from Bloom's `Full Learning Model Approach` recommended by the Ministry of Education. For related issues, experience physics teachers were observed in their teaching-learning process to develop a 2-hour materials. In order to represent sample materials, developmental studies on two 4 hours materials are completed. Related assessment was done on the basis of the accepted level of 70 percentage to determine the learning level of the materials developed. The results of the assessment of the implemented test showed that those who use the developed materials their students reached the suitable learning level, in contrast, those who used their own materials, their students did not reach the suitable learning level. All the results obtained from this study showed that if new physics teachers are wanted to become effective physcis teacher, there should be some well planned guide materials which they can get help from them. Key Words: Teacher Guide Materials, Effective Physics Instruction, New Physics Teacher, Curriculum Development VII
Collections