Yol kamulaştırma çalışmalarında, kadastro ve mülkiyet sorunlarının incelenmesi ve Doğu Karadeniz sahil yolu ek kamulaştırma uygulaması örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ülkemizde karayolu yapımında yolun geçirilebilmesi için genellikle kamulaştırma uygulamasına başvurulmaktadır, özellikle devlet yollarının yapımını üstlenen Karayolları Genel Müdürlüğü, yolları geçirebilmek için ihtiyaç duyduğu arazi parçalarını kamulaştırma yoluyla elde etmektedir. Belediyelerin yapmış olduğu çalışmalarda ise kamulaştırmanın yanısıra çoğunlukla imar uygulamaları ve arsa ve arazi düzenlemeleriyle ihtiyaç duydukları taşınmazları elde etmektedirler. Bu çalışmada Karayolları Genel Müdürlüğü'nce yapılan yol kamulaştırma uygulamaları incelenmiştir. Pilot bölge olarak Karadeniz Sahil Yolu Ek Kamulaştırma Uygulaması seçilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde kamulaştırmanın genel tanımı ve ülkemizde yapılan kamulaştırma çalışmaları hakkında genel bilgiler verilmiş ve bu çalışmalarda özellikle kadastral altlıkların temin edildiği TKGM ile yapılan işlemler üzerinde durularak teknik şartnameler incelenmiştir. İkinci bölümde uygulamada karşılaşılan problemler irdelenmiş, hata kaynakları araştırılarak, hataların nasıl asgariye indirilebileceği ve işlemlerin nasıl daha çabuk sonuçlandırılabileceği üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise yapılan çalışma değerlendirilerek çözüm önerileri getirilmiştir. Çalışmada özellikle Karadeniz Sahil Yolu kamulaştırma işlemi ile ortaya çıkan durum kadastral yönden ve imar yönünden incelenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kamulaştırma, Karadeniz Sahil Yolu, Karayolları Genel Müdürlüğü SUMMARY In our country, while making roads, expropriation have been usually applied for having the area where road passed on. Especially, this has been done in order to have needed lands for road passages by General Administration of Highway which undertakes building national roads. However, in zoning applications that are done by Municipalities, the needed property or lands have been obtained by land reallocation process as well as expropriations. In this research, application of expropriation which is done by General Administration of Highways have been examined. Besides a job has been taken in Black Sea Coast Road expropriation project. In the first part of the research, general description of expropriation and general information about expropriation work in our country have been given. Especially working procedure between GAH and LRC where cadastral layers are taken from have been considered and technical regulations have been examined. In the second part, problems in aplications have been examined, The source of errors in the procedure and how their effect could be decreased to minimum have been searched. Also how the procedure could be finalized faster have been dealt with. In the last part, the search has been evaluated then suggestions for solution have been given. Here in especially, results of application of Blacksea Coast Road expropriation project have been examined according to cadastral status and development status. Key Words: Expropriation, Blacksea Coast Road, General Administration of Highways. VI
Collections