Bilgisayar destekli kimya eğitimi uygulamaları.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, eğitim teknolojisi alanında ortaya çıkan yeniliklerden bilgisayarın, kimya dersi ile ilgili öğretim eksikliklerini gidermek amacıyla donanım sabit olduğuna göre, şu şekilde kimya eğitimi ders yazılımlarının geliştirilmesi gerektiği ortaya koyulmuştur. Kimya eğitimi ders yazılımları geliştirilirken; - Donanım ve yazılım seçimi, - ön-planlama, - öğretim tasarımı, - Gözden geçirme, - Ekran düzenleme, - Program ve kodlama, - Deneme ve değerlendirme, - Dokümantasyon aşamalarından sırasıyla, öğretim ilke ve araştırmalarına dayanarak ne şekilde ilerlenileceği ve hangi çalışmaların yapılması gerektiği ortaya koyulmuştur. Ayrıca hazırlanan ders yazılımlarının deneme ve değerlendirilmesi aşamasında, yazılımın birkaç sene sürecek gerçek bir deneme ve değerlendirme işlemine tabi tutulmasından önce, öğrencilerle bir de neme yapılmış, bu deneme sonucunda, bilgi ve kavrama basamağında %93.3, uygulama basamağında ise %83.3'lük bir başarıgözlenmiş ve bu denemenin sonunda gerekli eksiklikleri giderme yoluna gidilmiştir. Kimya eğitimi ders yazılımları geliştirilirken; öğrencilerin ve öğretmenlerin istek ve eksikliklerine dönük olarak geliştirilmesi, kitabilikten uzak öğrenci etkileşimli olması, öğrenciyi aktif hale getirecek, ilgi ve merakını uyandıracak animasyonlarla bezenmiş, keşfetmeye yöneltecek ve öğrenilen bilgilerin transferini gerçekleştirecek şekilde uygulama basamağına dönük yazılımların geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. ZUSAMMEHFASSUNG In der letzten Zeit hat der Computer als Hilfsmittel eingang in den Unterricht gefunden, und in der vorliegenden Arbeit wurde versucht Computersimulat ionen und Software als Unter- richtshilf smittel für den Chemieunterricht zu entwickeln. Folgende Arbeitsschnltte wurden durchgeführt um ein Programm zu entwickeln, das den padagogischen und wissenschaf tlichen Anforderung entspricht : - Auswahl von Hardware, - Vorplannung, - Programmentwicklung, - Kontrolle, - Bi Idschirmauf bau, - Programm i eren und Codieren, - Vorversuch und Au3wertung, - Dokument ieren. Vor der praktischen Erprobung im Unterricht, die mehrere Schuljahre in Ansprung nehmen wurde, wurde Vorversuch durch geführt. Di eser Vorversuch ergab, da3 der Lerneffekt bei 93.3%, und die Erfolgsquate für die praktische Durchführung bei 33.3% las. Auf Grund der Ergebnisse des Vorversuches wurden des Programm verbessert. Bei der Entwicklung von Computersimulationen für den Chemieunterricht muB auf dieVI Lehrer- und Schulererwartungen und -mangel geachtet werden. AuBerdem soil die Simulation den Schiiler aktivieren, sein Interesse und Neugerer wechen und befriedigen urn so einen effektiven Lernzuwachs zu erreichen.
Collections