Kıyı korunmasında mahmuların etkilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda kıyı korumasında ve katımadde tutulması üzerindeki matematiksel ve fiziksel model çalışmaları hızlı bir biçimde sürmektedir. Kıyıların korunmasında ve kıyı boyunca hareket halindeki malzemenin tutulmasında çeşitli yapılar kullanılmaktadır. Kıyıya dik yapılardan olan mahmuzlar bu tür yapılardandır. Mahmuzların esas hidrolik fonksiyonu, kıyı boyu akımları ve kıyısal katımadde hareketini kontrol etmektir. Bu çalışmada, Düz ve T mahmuz parametrelerinin kıyı korumasına ve katı madde tutulmasına etkileri deneysel olarak incelenmiş ve konu ile ilgili bir de sayısal model geliştirilmiştir. Deneysel çalışmada Doğu Karadeniz Bölgesi'nin verileri kullanılmıştır. Birinci bölümde mahmuzlar ve dalga mekaniği hakkında genel bilgiler, literatür çalışmaları, bölgenin dalga iklimi ve katımadde rejimi verilmiştir, ikinci bölümde fiziksel model deneyleri ile ilgili çalışmalar ve oluşturulan sayısal modelin bilgisayara uyarlanması ile ilgili çalışmalar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde fiziksel model deneylerinden ve bilgisayar programından elde edilen sonuçlar verilmiştir. Dördüncü bölümde deney sonuçlarının irdelenmesi ve bilgisayar programı sonuçlarının deney sonuçlan ile karşılaştırılması yapılmıştır. Beşinci bölümde çalışmadan çıkarılan sonuçlar verilmiştir. Altıncı bölümde çalışmada elde sonuçlara göre belirlenen öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Mahmuz, Kıyısal Katımadde Taşınımı, Kıyı Koruması, Dalga Mekaniği, Dolma Miktarı Parametresi, Sayısal Model Numerical and physical modelling studies in shore protection and sediment trapping have been rapidly continuing recently. Various type of structures are used in shore protection and littoral sediment trapping studies. Groins are one of these structures. The main hydraulic function of groins is to control the long shore current and littoral sediment transport. In this study, the effects of straight and T shaped groin parameters in shore protection and sediment trapping are empirically studied. The data of Eastern Black Sea Region are used in the study. In the first chapter, general knowledge about groins and wave mechanics, the results of literature studies and the sediment regime and wave climate of the region are presented. In the second chapter, the physical model and numerical model studies are presented. In the third chapter, the results of the model tests and computer program of shoreline change are given. In the fourth chapter, the results obtained from the model studies are examined. The results are compared with the results of computer program. In the fifth chapter, conclusions of this study are presented. In the sixth chapter, the suggestions are given.Keywords: Groins, Littoral Sediment Transport, Shore Protection, Wave Mechanics, Parameter of Amount of Accretion, Numerical Model
Collections