Türkiye ve İngiltere`deki kimya öğretmeni yetiştirilmesinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Türkiye'de ve İngiltere'de öğretmen yetiştirme ve sistemlerinin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi boyutlarındaki benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymak amacı ile hizmet öncesi öğretmen yetiştirme sistemleri geçmişten günümüze değin açıklanmış ve öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri statüleri boyutlarında ele alınarak karşılaştırılması hedeflenmiştir. Ayrıca daha da spesifik olarak kimya öğretmeni, yetiştirilmesi aynı esas altında irdelenmiştir. Bu araştırma da kütüphane taraması ve resmi doküman analizi tekniğine yer verilmiştir. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde tarihsel yaklaşım ile yapısal işlevcilik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Türk ve İngiltere eğitim sisteminin genel yapısı ile hizmet öncesi öğretmen yetiştirme, öğrenci seçimi, eğitim, programları ve staj-uygulama boyutlarında benzerliklerin de olduğu buna karşın, hizmet içi eğitim uygulamaların da bazı farklılıkların olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bulgular ışığı altında, Türkiye için `Öğretmen Yetiştirme Modeli`' önerilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler : Hizmet İçi Eğitim, Hizmet Öncesi Eğitim, Eğitimde Karşılaştırma, Kimya Öğretmen Eğitimi V SUMMARY Comparison of Training for Chemistry Teachers in Turkey and Great Britain This research deals with teacher - training systems during inservice training from the past to the present and aims to compare the inservice training of teachers with respect to their status in order to point out the similarities and differences of teacher - training systems in preservice and inservice training in Turkey and Great Britain. Furthermore, specifically the training of chemistry teachers are discussed with the same object in mind. The methods of library search and document analysis have been employed as well as the historical approach and the structural functionalism used to carry out the research. As a result of the research it has been observed that there are similarities in preservice training, student selection, curriculums, and training and practice as well as the similarities in the general structure of Turkish and British educational systems despite the differences in in-service training. In the light of these findings a model of teacher tarinning is tried to be suggested. Key Words : In-Service Training, Preservice Training, Comparative Education, Chemistry Teacher Education VI
Collections