İlkögretim okulu II.kademe ögrencilerinin fen tutumları ile fen başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim Okulu II. Kademe öğrencilerinin fen ve fen bilgisi derslerine karsı tutumları ile fen basanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla, ilkönce 0.85 güvenirlikte bir tutum ölçeği geliştirilmiştir, ölçek, bir kasaba, bir ilçe ve Ankara ili içinde farklı bölgelerde bulunan Uç merkez ilköğretim Okulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarından toplam 523 Öğrenciye uygulanmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim Okulu II. Kademe öğrencilerinin fen tutumları ile fen basanları arasında 0.42 seviyesinde pozitif bir korelasyon bulunmuştur. Korelasyonun katsayısının karesi alındığında, fen tutumu ile fen başarısı arasında yüzde 17.5 oranında bir ilişki olduğu görülür. ABSTEACT This study investigation the relationship between the attitudes of the elementary school students towards their science Lessons and their achievement in science Lessons. For this reason, an attitude test with a 0.85 reliability coeffient has been developed. The test has been applied to 523 6th, 7th and 8th year students of elementary schools, one in a village, in a town, and the other three in different parts of the city of Ankara. As a result, 0.42 positive correlation has been found between the attitudes of second stage students toward their science Lessons and their achievent in the said Lessons. It become apperant that when this correlation coeffient is multiplied, a 17.5 % relation emerges between the attitudes and achievents in science Lessons.
Collections