Türkiye`deki eğitim fakültelerinde kimya öpretmenliği ders programlarının değerlendirilmesi ve öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Ülkemizde Kimya öğretmenleri 1 982 senesinde YÖK yasası çerçevesinde kurulan Eğitim Fakülteleri Fen Bilimleri Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dallarınca yetiştirilmektedir. Şu anda eğitim veren 13 adet Kimya Eğitim Anabilim Dallarının Eğitim programları nitel ve nicel olarak çok büyük farklılıklar göstermemektedir. Ancak bazı programların Yüksek Lisans dersi olabilecek dersleri içerdikleri gözlenmektedir. Okutulan kimya eğitim programlarının değerlendirilmesi sonucunda, özellikle Kimya dersinin uygulamaya dönük anlatımı, ders plan ve programlarının yeni teknolojik gelişmelere paralel ve sık sık yeniden düzenlenmesi istenmektedir. Hiçbir kimya eğitim programlarında mevcut olmayan ve Milli Eğitim Bakanlığı' nca hazırlanan Orta Öğretim Kimya ders programlarının ne şekilde işlenmesi gerektiğini konu alan yeni bir dersin Yüksek Öğretim Kurumlarında kimya eğitimi programlarına alınması tüm ankete katılanlar tarafından önerilmiştir. Değerlendirmede açığa çıkan tüm sonuçlar Kimya Eğitimini geliştirme çalışmalarına katkıda bulunacaktır. ABSTRACT Chemistry teachers are trained in Turkey in sections of Chemistry Educa tion founded in 1982 in accordance with the Act of Higher Education. There are not great differences of quantity and quality among the pro grams currently in use of the thirteen sections of chemistry education. However, it is observed that some of the programs seem to offer courses better suited for graduate study. As a result of the evaluation of the programs in use, it has been suggested that especially chemistry courses have to be taught with special emphasis on application and that lesson plans as well as programs have to be often modified to keep up with the latest developments in technology. AH of those who filled in the questionnaire have suggested that a course now found in none of the programs that should teach how to teach courses as required by the ministry of Education : All of the findings the questionnaire has yielded should contribute to the studies geared to the improvement of chemistry education.
Collections