Betonarme perdelerin yapı emniyetine ve maliyetine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Betonarme bir yapının taşıyıcı sistemi, üzerine etkiyen yükleri ve kendi ağırlığını güvenli bir şekilde zemine aktarabilmelidir. Bu aktarmayı gerçekleştirecek olan yapı taşıyıcı sisteminin seçimi ve tasarımı, yapı davranışı için son derece önemli olmaktadır. Yapılar genellikle düşey yüklerin etkisinde kaldığından taşıyıcı sistemler de genellikle sadece bu yükler düşünülerek seçilmektedir. Bu düşünceyle seçilen sistemlerin başında çerçeve sistemler gelmektedir. Ancak, yapılar zaman zaman da olsa deprem etkisi gibi yatay yüklerin etkisinde kalmaktadır. Bu durumda sadece düşey yüklere düşünülerek seçilen taşıyıcı sistemler, yatay yükler için yetersiz kalmaktadır. Yetersiz kalacak sistemlerin başında da çerçeve sistemler gelmektedir. Çerçeve sistemlerin bu zayıf yönünü ortadan kaldırmak için sisteme perdeler ilave edilerek sistem perde duvarlı-çerçeve sisteme dönüştürülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, taşıyıcı sistemlere yerleştirilecek olan perde duvarların yapı planında dağılımlarının yapı emniyetine etkilerini incelemek ve çerçeveli sistemle perde-çerçeveli sistemi maliyet açısından karşılaştırmaktır. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışma üç asıl bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde betonarme yapılarda uygulanan taşıyıcı sistemler genel olarak tanıtılmakta, sonra perde duvarların sınıflandırılması, yerleştirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar, kırılma mekanizmaları, matematik modellenmesi, güçlendirilmesi ve miktarının belirlenmesi üzerinde durulmakta, bölümün sonundaysa bu konuda daha önce yapılan çalışmaların başlıcaları sunulmaktadır. İkinci bölümdeyse, ilk olarak yapıların deprem hesabında kullanılan yöntemlerden söz edilmekte bunlardan çalışmanın sayısal uygulamalarında da kullanılacak olan Mod Birleştirme Yöntemi ayrıntılı bir şekilde açıklanmaktadır. Daha sonra amaca uygun olarak seçilen dört farklı yapının özellikleri verilmekte ve bu yapıların yapısal.çözümlemesi gerçekleştirilmektedir. Bölümün sonunda sayısal uygulamalara konu olan yapılardan seçilen elemanlar için, yapısal çözümleme sonuçlan ve yapıların maliyetleri karşılaştırılmaktadır. Üçüncü bölümde, bu çalışmadan çıkartılabilecek başlıca sonuç ve öneriler verilmekte ve bu bölümü kaynaklar dizini izlemektedir. Anahtar Kelimeler: Taşıyıcı Sistemler, Perde Duvarlar, Çerçeve Sistemler, Yapı Emniyeti, Maliyet, Yapısal Çözümleme. VI SUMMARY Affects of the Shear Walls on the Safety and Costs of the Structures The supporting system of a reinforced concrete structure can transfer safety the affecting loads and self gravity on the earth. It is very important for the behavior of structure that the selection of the supporting system and design which will carry out transfer. The structures are usually subjected to the vertical loads so the supporting systems are selected by thinking of only these vertical loads. For this purpose, firstly frame structures are considered. But the structures are sometimes subjected to the lateral loads like earthquake loads. In this situation, the supporting systems selected by thinking of vertical loads become insufficient. The frame structures are mainly such these supporting systems. So shear wall-frame structures are used to solve this problem by suppling shear walls. The purpose of this study is to investigate the affects occured distributions of the shear walls in the plane on the safety of the structure and to compare the costs of the frame structures and shear wall-frame structures. For this purpose, this study is composed of three main chapters. At the first chapter, firstly the supporting systems which are applied on the reinforced concrete structures are introduced, then, the classifation of the shear walls, points which must be taken care the locations of the shear walls, failure mechanisms, the mathematic models of the shear walls, the strengthen and the definition of amount of the shear walls are given. At the end of the first chapter, it is presented the studies made about this topic before. At the second chapter, firstly the rulers used the earthquake calculation of the structures are given and Mode Superposition Method used in this study is explained detaily. Then, the properties of four structures selected for this purpose are given and the structural analysis is carried out by this method. At the end of this chapter, the results and the costs obtained from structural analysis of four structures are compared. At the last chapter, conclusion drawn from this study and recommendations are given and the references follows this chapter Key Words: The Supporting Systems, The Shear Walls, The Frame Structures, SafetyjQThe Structure, Cost, Structural Analysis. ^*tit£S& VII
Collections