İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi programındaki kimya kavramlarının anlaşılma düzeyleri ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kavramlar soyut düşünce birimleridir ve öğrenciler tarafından anlaşılmasında zorluklar yaşanmaktadır. Öğrencilerin ileri öğrenim seviyesinde aldıkları dersleri anlayabilmesi, bazı temel kavramların öğrenciler tarafindan kavranılmasına bağlıdır. Bu araştırmanın amacı; İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi programındaki kimya kavramlarından fiziksel değişme, kimyasal değişme, karışım, element, bileşik ve maddenin tanecikli yapısı kavramlarının anlaşılma seviyelerini belirlemektir. Bu araştırmada örnek olay metodoloji kuüanılmıştır. Fiziksel değişme, kimyasal değişme, element, bileşik, karışım ve maddenin tanecikli yapısı kavramlanmn anlaşılma düzeylerini tespit etmek için pilot çalışma yardımıyla on sorudan oluşan yazılı cevap gerektiren test ile yirmi dört sorudan oluşan çoktan seçmeli bir test geliştirilmiştir. Hazırlanan bu testler ilköğretimin dördüncü sınıfında okuyan toplam 260 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca toplam 5 ilköğretim dördüncü sınıf öğrencisi ile mülakat yapılmıştır. Uygulanan testler sonucunda elde edilen veriler sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda 4. sınıf öğrencilerinin kavramları yeterince anlamadığı ve bir çok kavram yanılgısına sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrenciler araştırılan kavramlarla ilk kez dördüncü sınıfta karşılaştıklanndan tam anlamıyla öğrenmedikleri ve bu kavramları yeni durumlara uygulamakta zorluk çektikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin kavramlarla ilgili öğrendikleri bilgileri yeni durumlara uygulayabilmesini sağlamak için güncel hayatta karşılaşılan örnekler verilerek dersler işlenmen* yada öğrencilerin öğrendikleri bilgilerini tam anlamıyla kavrayabilmeleri için uygulamaya yönelik ev ödevi yada proje çalışmaları kendilerine yaptırılmalıdır. Anahtar Kelimeler: Kimya Öğretimi, İlköğretim 4. Sınıf Öğrencileri, Kavram Yanılgısı, Anlaşılma Seviyeleri VI SUMMARY An Investigation of Students Level of Understanding of Chemistry Concepts in Elementary Science Curriculum at 4* Grade Concepts are units of abstract thought, and difficult to be understood by pupils. For further learning to occur, the prerequisite concepts should be understood by pupils very well. The aim of this study is to determine the comprehension level of some basic chemical concepts which exsist in 4* grade curriculum. A case study research methodology was used in this study. In order to detennine the comprehension levels of; physical change, chemical change, mixture, element, component and the particulate nature of matter, a 24 item multiple choice test and another test with 10 essay type question were developed based on a pilot study. This test has been applied to 260 4 grade students in elementary schools of Akçaabat and Trabzon. The interviews were undertaken with five 4th grade students in elementary schools. The collected data was classified and assessed (evaluated). As a result of the assessment (evaluation), it is concluded that 4th grade students did not understand concepts adequately and have developed various misconceptions. It has been found out that, as students come up with these concepts at 4th grade for the first time, they are unable to learn and apply them to new situations. In order to make students to be able to apply their knowledge, which they have obtained, about concepts during the science courses, practical examples should be used during the teaching or students should be given homework or projects so that they can understand (comprehend) the subject well. Key Words: Chemistry Education, 4a Grade Students, Misconceptions, Levels of Understanding VII
Collections