Kimya eğitiminde geliştirilen minyatür araç gerecin anorganik kimya öğrenci deneylerinde kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Toplumun gelişmesi için Fen Eğitimi çok önemlidir. Bu eğitimin içinde de Kimya'yı öğrenme küçümsenmeyecek kadar önemlidir. Çağdaş ülkelerde gelişim teknolojiye paralel olarak eğitim ve uygulamalarda devamlı olarak yenilenmektedir. Fen Bilimlerine ve Kimya'ya ilgi duymak, yeni gelişmeleri izlemek, ülkemizde yükseköğretimde Kimya dersinin gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla sürekli I olarak yeni yöntemler geliştirilmektedir. Yükseköğretim kurumlarında uygulanan anorganik dersi öğrenci deneyleri toplanarak ve bu deneylerin çevre dostu minilaborla yapılabilirlikleri incelenmiştir. Deneylerde kullanılan katı ve sıvı maddelerin miktarları kullanılan minyatür araç gerecin boyutlarına ve çalışma kapasitelerine uygun olarak yarı mikro ölçüde seçilmiş ve tüm deneyler önerilen araç gereçle kolaylıkla yapılabilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca söz konusu minyatür araç gereci kullanarak yeni deney önerileri hazırlanmıştır. Önerilen yeni öğrenci deneyleri: Bakır(I)oksit, Krom(III)oksit, Tuzların Çözünürlüğü, Osmoz, Dializ, Kurşuniyodür, Amonyumnikel(II)sülfathekzahidrat, Mangan(III)asetat, Amonyum- bakır(II)sülfat, Aminoeten sülfonik asit, Klorik asit, lfidrobromik asit, Amonyak eldesi, Suyun elementlerinden sentezi, Kükürtdioksitin elementlerinden sentezi, Karbondioksidin elementlerinden eldesi, Hidroklorik asidin sentezi gibi deneylerdir. Yeni deney önerileri uygulanırken, deneylerde minyatür araç gereç kullanılmıştır. Minilabor yöntemiyle klasik bir laboratuvarda ihtiyaç duyulabilecek tüm malzeme bir çanta içerisinde bulunmakta ve kolaylıkla istenilen yere taşınabilmektedir. Yukarıda değinilen yöntemler içinde çevre korumaya yatkın minyatür araç gerecin gerek orta ve gerek yükseköğretim öğrenci deneylerinde kullanımı çağdaş ülkelerde devamlı olarak artmaktadır. Ülkemizde de bu yöndeki çalışmaları başlatmaya olanak sağlamak amacıyla söz konusu araştırmalar yürütülmektedir. ABSTRACT Science Education is vital for the development of the country. Within the education, chemistry education is as vital as this. In developed countries, the developments in the education and implementations are getting better gradually parallel with the technology. Dealing with Science and Chemistry, to follows the new developments, for contributing in development, in chemistry lessons in Higher education, the new techniques should be improved continuously. The student experiments in organic lessons in Higher education are gathered and it is observed that these experiments can be performed in mililabors which are not bad to the environment. The amount of materials (solid & liquid), is chosen half micro size according to size and working capacity of micro tools and all the experiments could be done with those proposed tools, easily. During the study, the new experiments those tools are prepared. The new student experiments proposed are : Cupper(I)oxide, Crom(HI)oxide, the Solubility of Salts, Osmosis, Dialysis, Leadiodide, Ammnoniumnickel(II)sulfhatehexahydrate, Mangan(III)acetate, Ammoniumcopper(II)-sulfhate, Aminoethen sulfhanoik acid, Cloric acid, Hydrobromic acid, Ammonium, the synthesis of the elements of water, the synthesis of the elements of sulfurdioxide, the elements of Carbondioxide, the synthesis of Hydrocloric acid are such experiments. While the new experiment proposals were applied, the micro tools were used in the experiments. In the minilabor technique, all the tools that can be found in a classic laboratory are placed in a bag and can be carried wherever wanted. The use of micro tools which are friendly to the environment, and used in those techniques, is rising in secondary and Higher Education in developed countries. The researches about that technique are being carried in order to start the studies on that subject, also in own country.
Collections