Öğretmen ve öğrenci algılamalarına göre liselerde kimya öğretiminin sorunlarının ve laboratuvarlarda karşılaşılan problemlerin saptanması ve öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Orta Öğretimde Kimya Eğitimi` Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen müfredat programı çerçevesinde gerçekleşmektedir. Eğitim esnasında teorik konular pratik uygulamalarla desteklenerek sonuçta öğrencilere iyi bir yaşam ve çevre bilgisinin verilmesi amaçlanmaktadır. Bu esnada öğretmenin hangi öğretim metotlarından yararlandığı, pratik uygulamalara ne sıklıkla yer verdiği ve yine kimya eğitimi esnasında hangi görsel araçların kullanıldığı büyük bir önem taşımaktadır. Kimya Eğitiminde en fazla kullanılan yöntem, öğretmenin etkin olduğu düz anlatım yöntemidir. Buna karşın öğrencinin aktif olduğu ve bilimsel yöntemin öğretme işleminde kullanıldığı laboratuarda deney yapma, grup tartışması, ders gezileri gibi yöntemler kimya derslerinde çok az kullanılmakta veya hiç kullanılmamaktadır. Bu araştırma kapsamında Ankara ili içinde çeşitli Ortaöğretim kurumlarında görev yapan kimya öğretmenleri ve konu hakkında görüş bildirmek isteyen kimya dersi alan öğrencilerle kimya eğftimini nasıl algıladıklarının tartışılması ülkemizdeki kimya eğitimim gelişmesine katkıda bulunacaktır. Kimya öğretmenlerine ve öğrencilerine anket şeklinde sorulan sorularda; kimya eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerinin ve görsel, işitsel araçların kullanılma sıklıklarının saptanması amaçlanmıştır. Anket sorularının değerlendirilmesi sonucunda düz anlatım yöntemi yanında soru cevap ve problem çözme yöntemlerinin de kullanılmaya başlandığı ortaya çıkmıştır. Grup tartışması yöntemi ve gezi gözlem yöntemleri derslerde öğretmenler tarafından hemen hemen hiç kullanılmamaktadır, öğrenciler kimya dersini ve özellikle deney yapmayı sevmelerine rağmen, ne yazık ki yeteri kadar kimya uygulaması yapamadıklarım ifade etmektedirler. `The Chemistry Instruction in Secondary Education` is provided within the framework of the curriculum arranged by the Ministry of Education. During instruction, the theoretical subjects are supported with the practical applications in order to provide the childiren with a good life and envorimental information. In the meantime, the instruction methods the instructor make use of, how often he/she performs the practical applications and which visual means or tools he/she uses are considered very important The most frequently used method in Chemistry Instruction is the direct method in which the instructor is active However, such kind of methods in which the students are active and the scientific method is used during instruction such as testing in the laboratory, group negotiations, curricular visits and activities are either rarely used or not used at all in Chemistry Courses. Within the scope of this investigation, discussing the issue how the chemistry instruction is comprehended, with the Chemistry Instructors who are on duty in the various Secondary Education Institutions in the Ankara Province and the students who have the Chemistry courses and want to share their opinion on this issue shall have a big contribution on the development of the Chemistry Instruction in our Country. The questionnaires applied to the Chemistry Instrustors and the students aimed to find out how often the instruction methods and the audio- visiual means/tools were used in the Chemistry Instruction. As a result of the assessment made on the questionnaires, it has been found out that the question-answer and problem solving methods were started to be used as well as the efficient direct method. The group negotiation method and the curricular visit/activity, observation methods are hardly ever used by the instructors. The students have explained that they could not make sufficient chemical applications although they like the Chemistry courses and especially the chemical tests.
Collections