`Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması` ünitesine yönelik kavramsal değişim metinlerinin başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Literatürde her yaş seviyesindeki öğrencilerin kavram yanılgılarına sahip olduğu ifade edilmektedir. Anlamlı ve kalıcı bir öğrenmenin gerçekleşmesi, kavram yanılgılarının tespit edilmesine ve giderilmesine bağlıdır. Bu çalışma, `canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması` ünitesine yönelik geliştirilen kavramsal değişim metinlerinin, öğrencilerin başarısına etkisini, geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmak amacıyla planlanmıştır. Araştırmada, deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Trabzon ili merkezinde bulunan Affan Kitapçıoğlu Lisesi'ndeki 68 lise birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, Biyoloji Başarı Testi oluşturmak ve konu ile ilgili yanılgıları belirlemek amacıyla lise ikinci sınıfta okuyan 11 öğrenci ile mülakatlar yapılmıştır. Geliştirilen test, deney ve kontrol grubu öğrencilerine ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Ayrıca gruplar arasında farkın mülakatla desteklenmesi amacıyla uygulama öncesi ve sonrası her iki gruptan 5 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Çalışmada `canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması` ünitesi, deney grubunda tartışma destekli kavram değişim metinleri kullanılarak işlenirken kontrol grubunda geleneksel yöntemle işlenmiştir. Gruplar arasındaki fark, t test değerleri kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda `canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması` konusunu anlamada, deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Buradan, kavramsal değişim metinlerinin anlamlı öğrenmeyi sağladığı sonucuna varılabilir. Bu sonuç doğrultusunda, geliştirilen kavramsal değişim metinlerinin, öğrencilerdeki yanılgıları göstermesi ve gidermesi bakımından öğretmenlere yardımcı olacağı önerilmektedir. Anahtar Kelimeler : Biyoloji Eğitimi, Canlıların Sınıflandırılması, Kavram Yanılgıları, Kavramsal Değişim Metinleri V SUMMARY Text of Conceptual Changing Directed to `Diversity of Living Things and Classification` Unit Effect to Success In the international science education literature, it has been reported that students from all age levels have misconceptions. The realization of a meaningful and permanent learning is depended on the finding of misconceptions and removes them. This study has been planned to compare the conceptual changing texts which directed to `diversity of living things and classification` unit with traditional teaching methods on students success. In this study, experimental research model has been used. The exemplification of this study has been formed by 68 students who are the high school 9th grade level of A.K.L. In the study, eleven students who attend tenth grade are interviewed for the purpose of making biology success test and determining of wrong findings about this subject. To be developed test has been carried out on an experiment and control group of students as a pre test and last test. On the other hand, five students from each group have been interviewed to support the difference between the groups with an interview before the carrying out and after the carrying out. While the unit of `the diversity of living things and classifications` is taught by using conceptual changing texts supported by discussion in experiment group, in control group it is taught by using traditional methods. The difference between the groups is compared by using /-test values. At the end of the research, it is understood that the experiment group is more successful than the control group in understanding `the diversity of living things and classifications` subject. So, we can deduce that conceptual changing texts help meaningful learning. According to this result, it is suggested that developed conceptual changing texts will be helpful to teachers to remove and show these misconceptions. Key words : Biology Education, Classification of Living Things, Misconceptions, Conceptual Change Text VI
Collections