Asfalt kaplamalarda sinerjetik fayda konusunun anlaşılmasında marshall oranı yaklaşımının kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalıcı deformasyon, asfalt karışımlar için önemli bir bozulma mekanizmasıdır.Styrene- Butadiene- Styrene (SBS) modifiyerlerle sönmüş kirecin birarada kullanımısinerjetik gelişme olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada asfalt kaplamalarda, sinerjetikfayda araştırılmış ve seçilen örnekler üzerinde performans derecelendirme yöntemlerindenMarshall oranı kullanılarak, sönmüş kireçle birlikte kullanılan SBS modifiyerin sıcakasfalt karışım performansına etkisi saptanmaya çalışılmıştır. SBS modifiyesi laboratuarortamında gerçekleştirildi. Karışımdaki filler içeriği %1 azaltılıp yerine sönmüş kireç ilaveedildi. Çalışma için, katkısız kontrol briketleri, sönmüş kireç ilaveli briketler ve %2,4 ve 6oranında SBS modifiyer ilaveli 48 adet briket hazırlandı. Deneylerde kullanılan numunelerMarshall yöntemine göre hazırlandı ve kontrol ve modifiye karışımlar için özdeş briketlerüretildi. Hasar sistemi belirlendikten sonra hazırlanan briketlere uygulandı. Marshalloranları elde edildikten sonra sinerjetik performans araştırması yapıldı. Elde edilensonuçlardan; Marshall oranının sinerjetik performans değerlendirmesinin bir göstergesiolmadığı düşünülmektedir. Permanent deformation is an important distress mechanism for asphalt mixtures andinnovative approaches are put forward in context with this problem. Incorporating someadditives to asphalt mixtures reveals in innovative solutions. Hydrated lime additiontogether with SBS modification to asphalt mixtures is called synergy development. Thepurpose of this study is to research synergistic benefits. SBS modification was realized atlaboratory conditions and hydrated lime was used as a part of filler replacement. Fillercontent was decreased at a ratio of 1 percent and hydrated lime added. Both controlmixtures and modified mixtures with hydrated lime were prepared. In addition to limeaddition SBS modification was used at 2, 4, and 6 percents of bitumen. Design process wasmaterialized with Marshall Method. Identical samples for control and modified mixtureswere manufactured. Damage system was determined and applied on connected samples.Marshall Quotients were obtained and synergistic performance comparisons were done. Inthe result that it is thought that Marshall Quotient is not an indicator of the synergisticperformance evaluation.
Collections