Web tabanlı otomasyon ve ölçme-değerlendirme yönetim sistemi: KTU Fatih Eğitim Fakültesi Örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimin önemli bir aşaması olan ölçme ve değerlendirme, kendi içinde bazı evrelereayrılmaktadır. Bu evreler, eğitimin hedeflerine göre doğru ölçmeler yapabilecek sınavlarınhazırlanması, uygulanması, kayıtlarının ayrıntılı şekilde tutulması ve sonuçlarındeğerlendirilmesidir. Teknoloji ve internetin hayatımıza girmesi ile eğitimde, ölçmearacı(sınav) hazırlama, ölçme(sınavı uygulama ve sonuçları elde etme) ve ölçüm sonuçlarınıdeğerlendirmede geleneksel yöntem ve ortamlar değişmektedir. Eğitimin iletişim, zaman vemekan sınırı sorunlarına çözümler getirilmektedir. Ayrıca, eğitimde kaliteyi artıran önemlietkenlerden biri olan bilgi yönetiminin internet tabanlı yapılabilmesi öğrenme yönetimsistemlerini ortaya çıkarmaktadır.Bu çalışmanın amacı, KTU Fatih Eğitim Fakültesi'ne ait web tabanlı otomasyon ve ölçme-değerlendirme yönetim sistemi hazırlayarak bu sistemin eğitimci ve öğrenciler tarafındankullanılması sonucu olumlu ve olumsuz yönlerini tespit etmektir. Hazırlanan sistem altyapıoluşturma-görevlendirme, kullanıcı işlemleri, erişim-kontrol işlemleri, soru havuzu, sınavhazırlama, online sınav uygulama, cevap analizleri-özet grafik, ödev-ders dokümanımodüllerinden oluşmaktadır.Sistemde, eğitimci ve öğrenciler arasında internet ortamında bilgi paylaşımısağlanmaktadır. Sistemin deneme amaçlı uygulamaları sonucunda öğrencilerin online vegeleneksel yöntemlerdeki sınav notları karşılaştırılmıştır. Ayrıca sistemi kullanan eğitimci veöğrencilerle yapılan anket ve mülakatlarda, online sistemin özelliklerine ve online sınavyöntemi ile geleneksel sınav yönteminin karşılaştırılmasına yönelik bulgular elde edilmiştir.Elde edilen verilere göre, hazırlanan çalışmada online sınav yönteminin geleneksel sınavyöntemine göre olumlu sonuçları olduğu gözlenmiştir. Measurement and evaluation having an important effect on education, is divided variousstages. These stages are preparing exams, practicing the exams, keeping detailed records,evaluating results of the exams and preparing evaluation reports related to objectives ofeducation for making correct measurements. Developments in technology especiallyInternet Technologies forces education environments and traditional methods to change foreffective and usable methods in preparing the exam, in practicing the exam and inevaluating results of exam. Time problems and problems related with educationalenvironment can be solved. In addition, internet based information management increasesquality of education and provides learning management systems.In this study, web based automation and measurement-evaluation system was preparedfor KTU Fatih Education Faculty to evaluate negatives and positive parts of system afterexperimental study conducted to students. System is composed from modules which areconstituting substructure-duty, user operations, accessment-control operations, questionpool, preparing exam, practicing online exam, answer analyze-graphic, assignment-document.System supply an internet based interaction between educators and students. In thisstudy grades of students are compared which are made using traditional methods andsystem. In addition some results obtained from study with questionnaires and interviewsapplied to students and teachers. Results of study showed that online exam system hasmany advantages comparing the traditional exam methods.
Collections