İstinat duvarlarının statik ve dinamik yükler altındaki davranışının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstinat duvarları, özellikle dolgu ve şev eteklerinin tutulması, yarma şevlerindeerozyon ve kayma sonucu meydana gelebilecek oyulma, çökme ve dökülmelerinönlenmesi amacıyla yol inşaatında sık kullanılan çok önemli bir yapı türüdür. Bundandolayı istinat duvarlarında yapılan analizlerin güvenilir ve hızlı bir şekilde yapılarak,yapılacak yapının güvenli olup olmadığının tespit edilmesi gerekir.Bu tez çalışmasında, ilk olarak İstinat duvarlarının arkasındaki zemindenkaynaklanan statik ve dinamik toplam zemin basınçları ile su etkisinden kaynaklananhidrodinamik basınç etkilerinin hesaplanmasında kullanılan yöntemler anlatılmıştır.Daha sonra, depremsiz ve depremli durumlarda ayrı ayrı olmak üzere, istinatduvarının kayma, devrilme, taban basıncı ve göçmeye karşı güvenliklerini sağlayacakşekilde tasarımı gerçekleştiren bir bilgisayar programı geliştirmeye çalışılmıştır. Programyardımı ile çok kısa bir zaman dilimi içerisinde İstinat Duvarları`nın tasarımıgerçekleştirebilmek mümkün olabilmektedir.Betonarme istinat duvarlarının el ile hesabı zor olmamakla birlikte hesabın değişikboyutlar için tekrarlanması oldukça zaman alıcı alabilir. Bundan dolayı el ile hesaplardamaksimum oranda ekonomikliği yakalamak büyük oranda tecrübeye dayanmaktadır.İstinat duvarının tasarımı esnasında amacımız emniyetli tarafta kalmak koşuluyla enekonomik çözümü elde etmek olmalıdır. Kazı, dolgu ve duvar malzemesi açısından enekonomik çözümü değişik verilerden elde edilen bulguların karşılaştırmasıyla bulabiliriz.Hazırlanan bilgisayar programı yardımıyla her çeşit istinat duvarının deprem etkilerigöz önüne alınarak veya deprem etkileri göz önüne alınmadan tasarımıgerçekleştirilebilmektedir. Retaining walls that are used especially to hold the earth fillings and slopes and toprevent carving, collapsing and falling stones resulting from the lanslide of excavated cuts;are very important structures which are very often used in highway constructions. Becauseof this the analyses of retaining walls should be made quickly and reliably to determinewhether the wall under constructıon is safe enough.In this thesis, initially, methods used for calcculating static and dynamic total earthpressures and water induced hydrodynamic pressure effects were given.Then, study a computer program is developed to carry out the safety checks againstsliding, overturning , bottom pressure and overall stability with and without earthquake.With the aid of pressure program the design of retaining walls can be achieved within ashort period of time.The manual design procudere of reinforced concrete retaining walls may not bevery difficult but the repetition of the procedure wiht different dimensions may be difficultand time consuming. Therefore, the most economical manual design of retaining wallsdepends on experience. In the design of retaining walls the main purpose is to obtain themost economical solution which at the same time satisfies the safety criterions. From theview point of excavation , filling and wall materials the most economical solution can beobtained by comparing the results of different computations.Using the present computer the design of evrything retaining walls can be carried outby including the earthquake action.
Collections