Farklı branşlardan mezun olan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde fizik, kimya, biyoloji öğretmenliği veya alanlarından mezun olup fen bilgisiöğretmenliği yapan bir çok öğretmen bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı farklı branşlardanmezun olan fen bilgisi öğretmenlerinin branşları dışındaki konuları öğrencilerine öğretirkenkarşılaştığı sorunları ortaya çıkarmaktır.Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya, Mamak, Altındağilçelerinde toplam 40 fen bilgisi öğretmeni ve ilköğretim 7. ve 8. sınıfına halen devameden135 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışma kapsamında, 40 öğretmene anket uygulanarak görüşleri toplanmıştır. Ayrıcaöğrencilere 20 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi uygulanmıştır. Bu öğrencilerin fenbilgisi dersine giren farklı branşlardan mezun dört öğretmenin dersleri esnasında gözlemleryapılmıştır. Ayrıca bu dört öğretmenle mülakatlar yapılmıştır.Araştırma sonucunda, özellikle hizmet süreleri az olan farklı branşlardan mezun fen bilgisiöğretmenlerinin, kendi branşları dışındaki konuları öğrencilerine öğretirken detaylı bilgiyesahip olmadıkları için kendilerine pek güvenmedikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin hizmetsüreleri arttıkça, konular ile ilgili bilgileri ve kendilerine güvenleri artmaktadır. Bu süreyi biruyum dönemi olarak değerlendirecek olursak, bu süreci kısa sürede tamamlayanlar,öğrencilerine daha faydalı olabilirler. Bu nedenle fen bilimleri eğitiminin kalitesini arttırmakiçin, farklı branşlardan mezun olup da fen bilgisi öğretmenliği yapan kişilerin, farklı branşkonuları ile ilgili hizmet içi kurslara alınması gerekmektedir. Bu durumda belki yapılmasıgereken en doğru şey ise, bütün öğretmenlerin mezun oldukları branşlarda öğretmenlikyapmasıdır. There are many teachers in our country who were graduated from physics, chemistry andbiology departments and teach general science in primary schools. The aim of this research isto determine the problems of these science teachers when teaching science topics which arenot related to their specialised areas.The study carried out during 2005-2006 academic year in Çankaya, Mamak and Altındağprovinces of Ankara. Total 40 science teachers and 135 upper primary (7th and 8th grades)students participated in the study. Case study method was used in the study.To find out the level of knowledge of science teachers about 1st semester science topics of7th and 8th grades and to determine the level of confidence when teaching these topics, aquestionnaire is administered to the teachers. In addition, a multiple choice achievement testis applied to students of selected four teachers who had different educational backgrounds.The achievement test is consisted of 20 questions generated from 1st semester science topicsof 7th and 8th grades. Selected four science teachers were also observed during the classes andinterviewed.The findings of the study show that teachers who graduated from different departmentsand who had less teaching experiences have low confidence when teaching different sciencetopics which are not related to their background due to limited knowledge they had aboutthose science topics. It is found that as teachers experiences increase, their knowledge aboutthose topics expands and their confidence level increases in teaching.In order to enhance the quality of science education, teachers who are graduated fromdifferent departments and teaching science should be taken into In-service teacher trainingprogrammes. Perhaps the best thing is every teacher should teach in his/her specialist subjectareas not in other fields.
Collections