Mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo-kültürel faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
MOBİLYA SATIN ALMADA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYENPSİKOLOJİK, SOSYO-PSİKLOJİK VE SOSYO KÜLTÜRELFAKTÖRLERİN İNCELENMESİİLKER AKYÜZGünümüzde aynı pazar dilimine, aynı özelliklere sahip benzer ürünleri sunan işletmelerarasında yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamında kazançlarını artırmak, hattaayakta kalabilmek, işletmelerin birbirleri ve benzer ürünleri arasında fark yaratmalarına;başka bir ifade ile pazarda rekabet üstünlüğü sağlamalarına bağlı olmaktadır. Mobilyasektöründe rakiplerin önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Bustrateji rakiplerden farklı olanı yapmak için oluşturulmamalıdır. Farklılaştırma çabalarınaürünü iyileştirmekten başlamak yerine tüketici ne istiyor sorusuyla başlamak stratejik açıdançok farklı açılımlar getirecektir. Başarılı işletmeleri diğerlerinden ayıran en önemliözelliklerden birisi ürün ve hizmet geliştirirken işletme çalışanlarıyla beraber, müşterilerindegörüşlerinin alınmasıdır. Ürün ve hizmet geliştirme sürecin başlangıcını, tamamen müşterininistek ve ihtiyaçları belirlemektedir.Pazarlama bilimi açısından; tüketici ihtiyaç, istek ve beklentilerinin değişmesi, tüketicibeklentilerinin karşılamasında kullanılan teknolojinin gelişmesi ve bu süreçte uygulananyönetim tekniklerinin farklılaşması şeklinde ifade edilebilecek olan değişim; piyasada varolan rekabetin boyutlarını genişleterek farklılaştırmıştır. İşletmeler günümüzde varlıklarınısürdürebilmek ve gelişebilmek için asgari uyum şartlarını sağlamanın da ötesinde, değişimsüreci ile birlikte ortaya çıkan yeni tüketici eğilimlerini yakalamak ve farklılıklarını ortayakoyak durumundadırlar.Bu çalışmanın amaçları mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyenpsikolojik, sosyo psikolojik ve sosyo kültürel faktörler doğrultusunda araştırma evrenindekimobilya tüketicilerinin profilini oluşturmak, satın alma karar sürecinde etkili olan faktörleribelirlemek, tüketici demografik özelliklerine göre mobilya satın alma sürecinde etkili olanfaktörleri karşılaştırarak mobilya üreticilerinin nasıl bir pazarlama ve üretim stratejileriizleyebilecekleri sorusuna katkıda bulunmaktır.Çalışma sonucunda mobilya satın alımı öncesinde, satın alımı sırasında ve satın alımısonrasında farklı demografik özellikler ve farklı sosyal sınıf tüketiciler için tüketici satın almasürecinde etkili olan sosyo kültürel ve sosyo psikolojik faktörlerin farklılıklar gösterdiğibulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketici Davranışı, Mobilya, Tutum, Reklam, Marka, Aile,Sosyal Sınıf, Danışma Grupları THE EFFECTS OF SOCIOLCULTURAL AND SOCIOPSYCHOLOGICALFACTORS ON CONSUMER BEHAVIOR DURINGFURNITURE PURCHASEİLKER AKYÜZThere are intensive competitions among enterprises that produce similar products forsame market. Increasing the profits and remaining standing in market is up to makedifferences between their same products and enterprises. In the other words, it is depend onthe competition outstandingness in market. New strategy in furniture industry should bedeveloped for competition in market. This new strategy should not be built to produce thosedifferences from competitors. Differentation is to start thinking what consumers they wantthat bring different aspects instead of improving the quality of products. One of thecharacteristic for successful enterprises is considered the consumers opinion as well asworkers opinions while improving the products quality. Beginning phase of improvingproducts and service quality is entirely determined by consumers? opinions and necessities.In marketing, changing of consumers willings, demands and expectations, improvingtechnology that used to demand of consumers? expectations and changes that can be describedthe differences of management techniques caused differences widen of competitiondimensions. Nowadays enterprises are to catch the trend of consumers and show theirdifferences than others in order to remain standing in market.The objectives of this study is to determine the psychological, socio-psychological andsociocultural factors effecting to furniture consumers behavior and reveal the factors effectingto buy decision and compare the factors effecting to furniture buying decision depend on theconsumer? demographic characteristic. It is also aimed to give useful information for furnitureproducers about products and marketing strategies.According to results, it was found that there were varieties of sociocultural and socio-psychological factors effecting the before buying, buying time and after buying for furnitureand different demographic characteristics and different social class of consumers.Keywords: Consumer, Consumer Behavior, Furniture, Attitude, Advertisement, Trademark,Family, Social Group, Consultative Group.
Collections