Kimya eğitiminde öğrenci başarısını ölçmede kullanılan testler ve karşılaştırılmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KİMYA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINI ÖLÇMEDE KULLANILAN TESTLER VE KARŞILAŞTIRILMALARI Soner Yavuz Hacettepe Üniversitesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı ÖZ Araştırmada, aynı hedef ve davranışı ölçmeye yönelik olan çoktan seçmeli, kısa cevap gerektiren ve yazılı yoklama madde türlerinden oluşan Kimya Başarı Testleri madde güçlük indeksleri, madde ayırıcı lık gücü indeksleri, güvenirlikleri ve öğrenci başarısı bakımından karşılaştırılmıştır. Çalışmada, `madde ve özellikleri, atom ve yapısı, radyoaktivite, periyodik cetvel, kimyasal olaylar ve temel yasalar, mol kavramı, gazlar ve gaz kanunları, çözeltiler, kimyasal tepkimelerde enerji ve hız, kimyasal denge ve çözünürlük dengesi, asitler ve bazlar, indirgenme-yükseltgenme ve organik kimya` konularını kapsayan 30'ar maddelik Kimya Başarı Testleri birer hafta ara ile uygulanmıştır. Çalışma, 2000-2001 öğretim yılı bahar döneminde, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı'nda 3. ve 4. sınıfa kayıtlı 49'u kız, 24'ü erkek öğrenci olmak üzere toplam 73 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çoktan seçmeli ile kısa cevap gerektiren test arasındaki, madde güçlük indeksleri ile madde ayırıcılık gücü indeksleri arasındaki fark, yüzdeler arası fark istatistiği ile bulunmuştur. Çoktan seçmeli ile kısa cevap gerektiren testin KR-20 güvenirlikleri arasındaki fark Fischer'in Zr dönüşümü istatistiği ile karşılaştırılmıştır. Sonuçta, testler arasında madde güçlük indeksleri, madde ayırıcılık gücü indeksleri ve KR-20 güvenirlikleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Çoktan seçmeli ile kısa cevap gerektiren, kısa cevap gerektiren ile yazılı yoklama ve çoktan seçmeli ile yazılı yoklama madde türlerinden oluşan testler arasındaki öğrenci başarısı, bağımlı gruplar için t-testi ile; cinsiyete göre öğrenci başarısı ise, bağımsız gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Farklı madde türlerinden oluşan testler, cinsiyete göre öğrenci başarısı bakımından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Çoktan seçmeli ile kısa cevap gerektiren test arasında öğrenci başarısı bakımından, kısa cevap gerektiren test lehine; kısa cevap gerektiren test ile yazılı yoklama arasında da kısa cevap gerektiren test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Fakat çoktan seçmeli test ile yazılı yoklama arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. COMPARISON AND THE TEST USE TO MEASURE THE STUDENT'S ACHIEVEMENT ON CHEMISTRY EDUCATION Soner Yavuz Hacettepe University, Department of Science and Mathematics for Secondary Education, Chemistry Education Branch ABSTRACT This study compares the chemistry achievement tests that consist of multiple-choice items, short-answer items and essay type items in terms of item difficulty indices, item differentiation indices, reliability and student achievement. Chemistry achievement tests containing 30 items were administered with one week intervals. These tests include the following topics: substances and their characteristics, atoms and their structures, radioactivity, periodicity, chemical events and basic laws, the concept of moles, gases and gas laws, dissolutions, energy in the chemical reactions, chemical balance and dissolution balance, acids and bases, reduction, organic chemistry. Tests were administrated to 73 university student attending to Hacettepe University, Faculty of Education, Chemistry Education Branch. The subjects were third and fourth grade students. Of a total of 73 students involved, 49 were girls and 24 were boys. The study was carried out during the 2000- 2001 school year. The difference between the item difficulty indices and item differentiation indices in the test that includes multiple-choice items and short-answer items was found through the use of the difference statistics. Differences between these tests in terms of KR-20 reliability was found by Fischer's Zr transformation statistics. The results show that there is no significant difference between the tests in relation to item difficulty indices, item differentiation indices and reliability. The tests were compared in terms of student achievement using t-tests. Gender differences were found to have no significance in different tests. In terms of student achievement short-answer tests have advantages over the tests with multiple-choice items. The tests with short- answer items have also advantages over the tests with essay type items in terms of student achievement. However there is no difference between the tests with multiple- choice items and those with essay type items in relation to the student achievement. Furthermore, the topics, chemical bonds, gases, acids and bases, radioactivity and ester, are measured through the use of these three item types. It is concluded that all mmultiple-choice items, essay type items and short-answer items can be used to measure the student achievement Keywords: Chemistry Education, Student Achievement, Item Types, Multiple-Choice Test, Supply Type Test, Essay Type Exam Advisor: Prof. Dr. İnci MORGİL, Hacettepe University, Department of Science and Mathematics for Secondary Education, Chemistry Education Branch IV
Collections