Enerji kavramının üniverite 1. sınıf seviyesinde öğrenim durumlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üniversite 1. sınıf seviyesinde enerji kavramının öğretim ve öğrenim durumlarını tespit etmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Antropolojik kurama dayanarak, üniversite 1. sınıf Temel Fizik I kurumunun enerji ile ilgili kurumsal tanımaları ile öğrencilerin bu kurumun etkisi altında geliştirdikleri bireysel tanımaların özelliklerinin neler olduğu ve kurumsal tanımanın öğrencilerin bireysel tanımaları üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Örnek Olay Tarama Modeli kullanılarak gerçekleştirilen çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk olarak öğrencilerin enerji kavramına ait kurumsal tanımalarının özellikleri belirlenmiştir. Bu süreçte ders sorumlusu tarafından seçilen kaynak kitap (Serway Fizik I) ekolojik yaklaşım ve prakseolojik yaklaşım kullanılarak analiz edilmiştir. Daha sonra öğrencilerin enerji kavramına ait bireysel tanımalarının özellikleri belirlenmiştir. Bu amaçla açık uçlu sorulardan oluşan bir ölçme aracı geliştirilmiş ve elde edilen veriler prakseolojik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu kapsamda, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde Temel Fizik I dersini alan 36 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmanın sonucunda kurumsal ve bireysel tanımaların özellikleri ve kurumsal tanımaların bireysel tanıma üzerindeki etkileri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda mevcut durumu iyileştirme yönünde önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Enerji, Öğretim, Öğrenme, Antropolojik Kuram,Prakseolojik Yaklaşım, Ekolojik Yaklaşım. This study was conducted to determine teaching and learning situations of the energy concept at the first year of university. For this purpose, based upon the Anthropological theory, the nature of the first grade Basic Physics course objectives and the students? personal understandings developed based upon the course objectives and the effect of the course objectives on the students? personal understandings were investigated.The study was employed survey research method. Survey method based on the Anthropological Theory investigates person?s relationships with her/himself and with their family and school. Data collection was carried out in two stages. Firstly, the nature of the course objectives related to the energy concept was determined. For this purpose, the course book (Servay Fizik 1) was examined using Ecological and Praxeological Approaches. Afterwards, the nature of the students? personal understandings related to the concept was determined using a test comprising of open-ended questions. The data from this test was analysed using Praxeological Approach. The sample of the study comprised 36 first grade university students attending to the Basic Physics course at the University of Blacksea Technical University Faculty of Science and Arts.At the end of the study, the nature of the course objectives and the students? personal understandings developed based upon the course objectives and the effect of the course objectives on the students? personal understandings were determined. Based on the study?s results, suggestions for the improvement of the current situation were included.Key words: Energy, Teaching, Learning, Anthropological Theory, Praxeological Approach,Ecological Approach
Collections