Tünel deformasyonlarının jeodezik, geoteknik ve sonlu eleman yöntemleri ile belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Baraj, köprü, tünel, viyadük, kule gibi büyük mühendislik yapılarında ve bu yapıların çevrelerinde geçici ya da kalıcı özellikte etkiler meydana gelmektedir. Genellikle bu etkiler zeminin fiziksel özelliklerinden, yapının mevcut ağırlığından, hareketli dış yüklerden ve benzeri etkilerden oluşmaktadır. Bunun sonucunda da yapıda ve çevresinde deformasyonlar gözlenmektedir. Mühendislik yapıları maliyet olarak yüksek ve kullanım açısından da büyük önem taşıdıklarından, bu yapılarda oluşan deformasyonların sosyo-ekonomik açıdan izlenmesi çok gereklidir.Karayolu, metro gibi ulaşım yollarında topoğrafik yapının engebeli olduğu arazilerde geçişler çoğunlukla tünellerle sağlanmaktadır. Ülkemizin özellikle de dağlık bir topografyaya sahip Doğu Karadeniz Bölgesinde yol yapım çalışmalarındaki geçişlerde tünellerin sıkça kullanılması gerekmiştir. Bu çalışmada, Doğu Karadeniz Bölgesinde yapılmakta olan Doğu Karadeniz Sahil Devlet Yolu üzerinde bulunan ?Trabzon 2 ve Arhavi? tünellerinde oluşan deformasyonların, jeodezik, geoteknik ve Sonlu Eleman Yöntemi gibi farklı yöntemlerle belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece farklı yöntemlerden belirlenen sonuçlar irdelenerek deformasyonların daha gerçekçi yorumlanması yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Deformasyon, Tünel, Jeodezik ve Geoteknik Yöntemler, Sonlu Eleman Yöntemi Effects which are temporary or permanent property occur in the engineering buildings such as dam, bridge, tunnel, viaduct and tower. Usually, these effects are formed from physical property of the grounds, weight of the build, active outside weight and similar effects. That shape and position changes occurred in the engineering buildings is determined is one of the practice lands of geodetic surveys. Deformations are experiment build and around at the end of this process. As cost of engineering buildings is high and in view of the use this builds carry importance, the monitoring of this build is very necessary at the socioeconomic vision.Passing is provided with tunnels on the roads such as highway, underground on the topographical builds which are uneven lands. That our country, especially East Karadeniz Region, has a mountainous topography needs often tunnels in the making of roads. In this study, it is aimed that deformations formed in the Trabzon 2 and Arhavi tunnels which are build on the main roads of East Karadeniz Region are determined with different methods such as geodetic, geotechnical and the finite element method. Thus, conclusions determined different methods are examined and deformations are more realistic interpreted.Key words: Deformation, Tunnel, Geodetic and Geotechnical Methods, The Finite Element Method
Collections