Web tabanlı ingilizce öğretim materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerine yönelik İngilizce dersi içinhazırlanan web tabanlı öğrenme materyalinin İngilizce eğitimindeki etkileriniaraştırmaktır. Web tabanlı öğrenme materyali İngilizce derslerine ek kaynak olarakkullanıldı. Web tabanlı dil öğrenme materyali internet teknolojileri ile inglizce derslerinekaynak olması için araştırmacı tarafından geliştirildi.Veriler 3 ilde 9 farklı ilköğretim okulundaki 25 öğretmen ve 140 öğrencidearaştırmacı tarafından hazırlanan teknoloji ve ingilizce öğrenmeye karşı tutum, ihtiyaçanalizi anketleri, İngilizce öğretmenleriyle yapılan mülakatlar ve öğrenci başarı notlarıylaelde edilmiştir. Yarı deneysel çalışma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada elde edilenveriler araştırmacı tarafından analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki hazırlanan web tabanlı dil öğretim materyaliöğrencilerin derslerindeki başarılarını arttırmış, teknoloji ve ingilizce derslerine yöneliktutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğretmenler web tabanlı ingilizce öğretimmateryalinin ihtiyaç duydukları çoklu öğrenme ortamlarına sahip olduğunu, rahatkullanıldığını ve İngilizce müfredatına uygun olarak hazırlandığı için ingilizce derslerindekarşılaştıkları kaynak problemlerine çözüm olacağını belirtmişlerdir. Öğrenciler İngilizcederslerinde web tabanlı dil öğretim materyalini kullanarak daha başarılı olduklarınıbelirtmiş ve materyali eğlenceli olarak değerlendirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Web Tabanlı Dil Eğitimi, Web Tabanlıİngilizce Öğretim Materyali This study investigated effects of web based language material for English lessonswhich was given as a second language at elementary schools. Web based material used asa supplementary material for english lessons. Researcher developed web based material forthis study and in the development process internet technologies were used.The data were collected from 25 english education teacher and 140 6th gradestudents in 9 elementary schools at 3 province through need analyze questionnaire,technology and english attitude scale, interviews and students grade. Quasi-experimentalmethod was used at this study.The results showed that web based language material changed student?s attitudestoward technology and english learning positively and increased student?s success onenglish lessons. Teachers found web based language material effective and useful assupplementary resource for english lessons. The more than half of the students evaluatedthe web based language material amazing and instructive.Key Words: Computer Aided Instruction Computer Aided Language Education, WebBased Language Education
Collections