Öğretmen adaylarının Newton`un hareket kanunları konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik geliştirilen çalışma yapraklarının etkililiğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun Newton'un hareket kanunları konusunda geliştirilen çalışma yapraklarının Fen Bilgisi öğretmen adaylarının konuyla ilgili kavram yanılgılarını gidermeye etkisini ve öğrenci merkezli öğretime yansımalarını incelemektir. Araştırmada, tek gruplu ön test-son test deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Konuyla ilgili öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını dikkate alan çoğu kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş ve ikisi keşfedici laboratuar modeline dayalı toplam dokuz çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Çalışma yapraklarının uygulanması yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı üç aşamalı bir modele göre gerçekleştirilmiştir. Çalışma yaprakları Fen bilgisi öğretmenliği programının birinci sınıfında öğrenim gören 38 öğrenci ile 6 haftalık bir sürede uygulanmıştır. Çalışmanın verileri; Newton'un hareket kanunlarına yönelik kavramsal anlama testi, örnekler hakkında mülakatlar, sınıf gözlemleri ve yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Nitel veriler nitel analiz teknikleri, nicel veriler ise nicel analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin sahip olduğu en önemli yanılgının ?Hareketi başlatan kuvvet hareket süresince nesneye etki etmeye devam eder? olduğu tespit edilmiştir. Son mülakatlarda bu yanılgıya rastlanmamasında, ?Hareketi Başlatan Kuvvet? isimli çalışma yaprağının öğrencileri gözlemleri hakkında tartışmaya teşvik etmesi ve zihinsel dengesizliğin yaşanması sonucu doğru kavramların daha kolay öğrenilmesi olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda, çalışma yapraklarının etkinliklere aktif katılmayı gerektirerek öğrencilerin bilgileri zihinlerinde doğru bir şekilde yapılandırmalarına katkı sağladığı ve bu bilgileri tekrar kullanmaları gerektiğinde doğru yorumlama becerisi kazandırdığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, çalışma yapraklarının öğrencilerde bireysel sorumluluğu ve öğrenci-öğretmen iletişimini artırdığı, pedagojik gelişimlerine katkı sağladığı ve kavramsal öğrenme kültürü kazandırdığı ortaya çıkmıştır. Çalışma yapraklarının özellikle öğrencilerin yanılgılarının olduğu ve anlamada güçlük çektikleri konularda geliştirilerek uygulanması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Newton'un Hareket Kanunları, Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı,Çalışma Yaprağı, Öğretmen Adayı, Kavram Yanılgısı The aim of this study is to determine the effectiveness of worksheets, developed according to constructivist view of learning about Newton?s laws of motion, on remedying science student teachers? misconceptions and the reflections of them on learner-centered teaching. A pretest-posttest one group experimental design was used as a research methodology. Nine worksheets were developed keeping misconceptions of student teachers in mind and many of which were enriched with concept cartoons and two of which were based on discovery laboratory model. The implementation was carried out according to a three-step model based on the constructivist view of learning. Worksheets were used with 38 students at the first grade enrolled in The Primary Science Teacher Training Program in a period of six weeks. Data were gathered by means of a conceptual understanding test on Newton?s laws of motion, interviews about instances, classrooms observations and semi-structured interviews. When the qualitative data was analyzed with qualitative analysis methods, the quantitative data was analyzed with quantitative methods. It is realized that the most common student misconception is that ?The force which starts the motion continues to act on the object during its movement?. In the post interviews this misconception was not observed. The reason for this is thought to be that worksheet called ?The Force That Initiates the Motion? encourages students to discussion on observations and as a result of cognitive conflict right concepts are learned more easily. It is concluded that worksheets help students construct knowledge correctly in their minds by requiring active participation and help get right interpretation skills when they need to use this knowledge again. In addition, it is observed that worksheets increase students? responsibility, student-teacher communication and contribute to their pedagogical development and conceptual learning culture. It is suggestion that the worksheets should be developed about students? misconceptions and complicated subjects.Key Words: Newton?s Laws of Motion, Constructivist View of Learning, Worksheet,Student Teacher, Misconception
Collections