Geçmişten günümüze oteller: Trabzon kentindeki otel lobileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir otelin halka açık genel mekanları içerisinde lobi, otel müşterisine verdiği ilk izlenim bakımından büyük önem taşır. Dekorasyonu, atmosferi, büyüklüğü, bulundurduğu ikincil mekanlar otelin standardını belirlediği gibi, kullanıcılar üzerinde olumlu veya olumsuz etki yapan mekanlar arasında yer alır. Bu nedenle lobi mekanı tasarlanırken kullanıcının fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarına cevap vermesi kadar kullanıcıyı görsel açıdan da etkileyebilmelidir.Bu tez kapsamında, otel lobilerinde tercih edilen mekan örgütlenmesi üzerine bir çalışma yapılmak istenmiştir. Bu amaçla Trabzon ili pilot bölge olarak seçilmiştir. Çalışmada 13 otel lobisi mekan örgütlenmesi açısından analiz edilmiştir.Çalışma Genel Bilgiler, Alan Çalışması, Bulgular, İrdeleme ve Sonuçlar olmak üzere 5 bölümden oluşmaktadır.1. bölüm oteller ile ilgili genel bilgilerden oluşmaktadır. Konaklama tesislerinin tanımı ve sınıflaması yapıldıktan sonra konaklama tesislerinden otellerin tanım, tarihçe ve sınıflamalarına yer verilmiştir. Son olarak da tez konusu olarak belirlenen otel lobileri hakkında genel bilgilere değinilmiştir.Alan çalışması olan 2. Bölüm yapılan çalışmalar ile ilgilidir. Bu bölümde çalışma alanı, kapsamı ve konusu tanımlanmış; örneklem alanı içerisinde seçilen otellerin mekansal örgütlenmesi, analiz yöntemleri kullanılarak irdelenmiştir.Bulgular ve irdeleme başlığı altındaki 3. bölümde yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler değerlendirilmiş ve analiz sonuçlarına göre mevcut örneklerden lobilerin mekan örgütlenmeleri ortaya konmuştur.4. bölümde ise bu çalışmadan ulaşılan sonuçlara yer verilmiştir. As one of public place of a hotel, lobby is very important for first impression on the hotel customer. Its decoration atmosphere, size, secondary places involved, defines the hotel?s standards and affects the customer positively and negatively. When the lobby is designed it should meet the customers? physical, psychological and social needs.In this thesis, a work about place organisation preferenced in hotel lobbies that was wanted. Trabzon was chosen the pilot region. In this study, the lobbies of thirteen hotels were analysed in terms of the place organisation.The study involves The General Information, Area Study, Findings, Investigaton and Results.The first chapter consists of the general information about hotels. After the definition and classification of accomodations, the definition, short history and classification of hotels which are one of the accomodations were given place. Finally, the general information about hotel lobbies were thouched on.The area study is related to the studies. In this chapter, the area study, its scope and subject were defined and a work was done concerning the elected hotels? place organisation in sample area by using analysis method.The data which is gained as a result of the studiesin the third chapter, was evaluated and according to the analysis results the place organisation of lobbies was examined.In the fourth chapter, the results were given place.
Collections