9. sınıf enerji ünitesine yönelik beyin temelli öğrenmeye dayalı web destekli öğretim materyalinin tasarlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9.sınıf ?Enerji? ünitesine yönelik BTÖ' ye dayalı web destekli bir öğretim materyali tasarlamaktır. Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programı yirmi yılı aşkın bir süre önemli bir değişikliğe uğramadan uygulanmaya devam ettiğinden, teknolojik değişimlere ayak uydurabilecek, esnek ve dinamik bir öğretim materyali hazırlamayı esas kılmıştır. Çalışmada yöntem olarak tarama modeli kullanılmıştır.Bu çalışmada BTÖ'nün öğretim ilkeleri dikkate alınarak ortaöğretim 9. sınıf ?Enerji? ünitesinin kazanımlarına uygun olarak bir web destekli öğretim materyali tasarlanmış ve değerlendirmeye sunulmuştur. Çalışmanın örneklemini, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde görev yapan 3 fizik eğitimi uzmanı ve 1 bilgisayar ve öğretim teknolojisi uzmanı ile Rize ilinde ortaöğretim okullarında çalışan 10 fizik öğretmeni oluşturmaktadır.İlk aşamada bir web destekli eğitim sitesinin nasıl olması gerektiğine ilişkin literatür çalışması yapılmıştır. İkinci aşamada site tasarımı gerçekleştirilmiştir. Web sitesinin hazırlanışında Flash, Adobe Dreamweaver, Photohop, PHP, MySQL server ve Notepad programları kullanılmıştır. Uzman görüşlerinden sonra gerekli bazı düzenlemeler yapılmıştır. Tasarlanan web destekli materyal www.isgucenerji.com adresi ile yayınlanmıştır. Değerlendirme aşamasında ise, hazırlanan web sitesini değerlendirmek için öğretmenlere uygulanmak üzere 21 maddeden oluşan bir web sitesi değerlendirme ölçeği kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen veriler, frekansları ve yüzdeleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, tasarlanan materyalin BTÖ'ye uygun olduğu ve sınıf uygulamalarında ve bireysel çalışmalarda kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Ayrıca böyle öğretim materyallerine ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beyin Temelli Öğrenme, Web Destekli Öğretim, Enerji In this study, such instructional material concerning energy for the 9th grade, which is based on Brain Based Learning and is web supported, is aimed to be design. That more than 20 years the curriculum for secondary school physics courses has been implemented without any significant changes makes it necessary to prepare an instructional material, which is adaptable to technological changes, flexible, and dynamic. The Survey Method has been used in the investigation.In this research, teaching principles of Brain Based Learning are taken into consideration in teaching ?Enerji? unit in high school 9th class, a web based teaching material has designed and offered for evaluation. The sample of the study consists of a total of three physics education expert and one computer and instructional education expert work in the Fatih Faculty of Education in KTU and 10 high school physics teachers work in high schools of Rize.At the primary stage, a literature survey has been done on how a web supported educational site must be. At the secondary stage, a site has been designed. To prepare the website of energy unit, Flash, Adobe Dreamweaver, Photohop, PHP, MySQL server and Notepad programs have been used. Some changes have been made according to the experts? opinions. This instructional material has published with the address of www.isgucenerji.com on the internet. At the process of evaluation, an evaluation scale for the website consists of 21 items has been used to be applied to the teachers.In this study, the data has been analysed by using frequencies and percentages. The findings have showed that the prepared web based teaching material has aproved and can be used at class implementation and individual studies. In addition, it is seen that like this teaching materials have been needed.Key Words: Brain Based Learning, Web Supported Teaching, Energy
Collections