Banka yöneticilerinin yeniden yapılanma sürecine yönelik algılarının belirlenmesi ve beklentileri ile karşılaştırılmasını kapsayan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1990'lı yıllardan itibaren özellikle yoğun rekabet sonucu müşterilerin zor beğenen ve seçici davranır hale gelmeleri, talep ve beklentilerinin değişmesi, ayrıca satış sonrası hizmetlerin büyük önem kazanması, ekonomik koşullarda devamlı ve uzun süreli dalgalanmalar, yasal ve sosyal koşullarda sürekli olarak değişim yaşanması, teknolojinin hızla gelişmesi sonucu işletme büyüklüğünün dezavantaj durumuna gelerek, yüksek teknolojili küçük ve orta boy işletmelerin rekabet güçlerinin artması, birçok işletmenin faaliyetlerinin durdurmasına geri kalan işletmelerin de yeni yaklaşımlar aramalarına neden olmuştur.Bu yaklaşımlardan bir taneside yeniden yapılanma olarak ele alınmaktadır. Yeniden yapılanma, işletmelerin son derece hızlı degişen ve giderek artan rekabet ortamında, temel görev ve sorumluluklarını, faaliyetlerini sürdürebilmek için gerçeklestirdikleri tüm islerini, adeta kuruluş aşamasındaki bir isletmede olduğu gibi yepyeni bir bakış açısı ve titiz bir sorgulama ile inceleyerek, iç ve dış çevresel gelişmelerin ışığında, müşterilerine daha fazla değer yaratacağına inandıkları, tamamıyla süreçlere odaklı bir yapılanma çerçevesinde temelden yeniden düşünmeleri ve yeniden tasarlamalarıdır. Yeniden yapılanma örgüt yapısını temelden değiştirmeyi hedefler.Yeniden yapılanma örgütün yönetsel ve örgüt yapısında, iş ve iş süreçlerinde, iç ve dış çevresi ile sahip oldugu iliskilerde temelden bir yeniliğe götürür. Yeniden yapılanma beraberinde kendisine has yapılar ve uygulama biçimleri getirir, örgütün yapısına farklı boyutlar kazandırır. Örgütün yapısına farklı boyutlar kazandırılmasını saglayan bazı gerekçeler ise, yüksek rekabet, kaynak bağımlılığı, rakiplerin çağdaş yöntemler ile öne geçmeleri, isletme yapısının eskimesi ve durumsallılıgın yeniden yapılanmayı zorunlu hale getirmesidir.Değişimler aynı zamanda dünya ekonomisi ve belirgin bir biçimde finansal piyasalarıda etkilemiştir. Finansal piyasalarda artan rekabet, daralan kar marjları, bankaların yapılarını gözden geçirmelerini gerekli kılmıştır. Bankalar sermaye birikiminin sağlanması; hem finansal kaynakların toplanmasının ve kullandırılmasının hem de yeni teknolojilerin yaratılmasının önemli bir parçasıdır. Bu nedenle, gelişmeler bankaların verimliliklerini arttırmaya, sermaye ve diğer kaynaklarını en doğru şekilde kullanmaya, risk yönetimi sistemleri geliştirmeye, karlılıklarını arttırma ile ilgili faaliyetler geliştirmeye itmiştir. Pazarlama alanında ise gelişmeler bankaların pazarlama stratejirini, müşteri portföy dağılımlarını, hizmet alanlarını ve dağıtım kanallarını tekrar değerlendirmelerini zorunlu kılmıştır.Küresel boyutta yaşanan değişimlerden diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde yer alan bankalarda etkilenmiştir. Bu durum birçok bankanın kendi içerisinde yeniden yapılanma çalışması yapmasını da zorunlu kılmıştır. Yeniden yapılanma çalışmalarını gerçekleştirmek kadar sonuçlarının irdelenmesi gerekmektedir. Bu araştırma ile yeniden yapılanma çalışmalarına 5 yıl kadar önce başlamış bir bankanın çalışanlarının gözünden değerlendirilmesini içermektedir. Araştırmanın konusu olan banka 2002 yılında pazar lideri (karlılık) konumunda iken öngörüleri doğrultusunda yeniden yapılanma çalışmaları başlatmış olması dikkat çekici bir durumdur.Araştırmanın amacı, banka çalışanlarının yeniden yapılanma çalışmaları sonucunda başarılı olmuş bir bankaya yönelik örgüt içi faktörlerde yaşanan olumlu yöndeki değişim beklentileri ile aynı faktörler için kendi bankalarına yönelik algı seviyelerinin ölçülmesi ve kıyaslanmasıdır.Araştırmanın birinci bölümünde; değişim, değişimin gerçekleşme şekilleri, örgütsel değişim gerekliliği, örgütsel değişimi yönetebilmek için yeniden yapılanma konuları ayrıntılı olarak ele alınmıştır.Araştırmanın ikinci bölümünde; bankacılık sektörünün genel özellikleri, bankacılık sektöründe değişim, bankalarda yeniden yapılanma uygulamalarının nedenlenleri ve bankalarda yeniden yapılanma stratejileri incelenmiştir.Araştırmanın üçüncü bölümü ile bankalarda yeniden yapılanma sürecinin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, bu sürecin değerlendirilmesine yönelik ölçme yöntemleri ele alınmıştır.Araştırmanın dördüncü bölümünde banka çalışanlarının yeniden yapılanma örgüt içi olumlu yönde değişim algıları ve yeniden yapılanma çalışmasını başarılı bir biçimde gerçekleştiren bankadaki örgüt için değişim faktörlerine yönelik beklentilerinin belirlenmesi için anket çalışmasına ve hipotezlerin analizlerine yer verilmiştir.Sonuç kısmında elde edilen bulgular değerlendirilmiş, araştırmanın eksiklikleri üzerinde durulmuş, bir sonraki aşamada gerçekleştirilebilecek çalışma hakkında bilgi verilmiştir. After 90?s; customers transform into a challenging situation that analyzes products and services strictly in paralel of developments in technologies and continious changes in economic conjuncture. This situation brings thougher competition environmet to robust companies becouse of small, fast and agile nes. These companies has ability to get in to new markets rapidly. With in these conditions companies have to live in a continious changing enviroment and the only way being a sustainable player in these conditions is understand the new conditions and adopt their self into it.The enterprise wide change program is an integrated set of programs that provides support or core organizational activities such as manufacturing and logistics, finance and accounting, sales and marketing, and human resources. These program helps the different parts of the organization share data and knowledge, reduce costs, and improve management of business processes.In spite of their benefits, many re construction programs can be easily fail. Because of facing implementation difficulties because of workers? resistance. Change management strategies that facilitate the success of reconstruction implementation, many of these systems still face resistance, and ltimately, failure. Another stream of research that also deals with the introduction of new products (or ideas) puts forth a different story. Despite the large number of new products and services that they introduce every year, marketers can still achieve high rates of success.Re construction or Re-organization is one the implementation kind of change management. Re organization is basicly to figure out the internal and external conditional changes and desing the on going work loads for needy are in organization and re-engineer the business proccesses. The main aim of re construction is change the organizations bases.The goal of this study is to point out an effective implementation of reconstruction strategies in banking sector with analytic studies and statistical outputs of a mid level managers expectations and realization gaps after an organizational reconstruction in a leading Turkish bank.Global changes have affected Turkish banks as well as foreign banks. These changes led turkish banks to make new organization structuring. New structures as important as results. This research covers the restructring practices from the point of an employee who has been working in the company for 5 years. While the bank is market leader in 2002, new structures work is a remarkable start.The purpose of this research is to measure and compare the positive change of banks employes? expectations seen in the factors with in the organization which has been succesfull after restructing and the perception levels for their own banks in the same factors.The first part of the research, change, realization patterns of change, need for organizational change, organizational change is discussed in detail.The second part of the research, general features of the banking sector, change in the banking sector, new organization structuring in the banks is examination of the strategies.The third part of the research, new organization structuring in the banks is focused on how. Hovewer, measuring methods for the evaluation of this process are discussed.The fourth part of the research, contour the results of an amgiric statistical approach for defining the gap between the expectation and realization of and level managers in a leavly Turkish bank which decided to starte change program in Turkey.In the conlusion part , the determinations were evaluated, incompleted points were considered and information was given about the studies that can be realized in the next stage.
Collections