E-öğrenmenin ve bilişsel stilin başarı ve internet öz yeterlik algısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
E-ÖĞRENMENIN VE BİLİŞSEL STİLİN BAŞARI VE İNTERNET ÖZ YETERLİK ALGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Cengiz Güngör ÖZ Bu araştırmada e-öğrenmenin ve bilişsel stilin öğrenci başarısı ve Internet öz yeterlik algısı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sontest kontrol gruplu araştırma modeline göre tasarlanan araştırmada, deney grubu e-öğrenme, kontrol grupları (kontrol 1, kontrol 2) yüz yüze öğretim yöntemlerine göre MS Excel® eğitimi almışlardır. Araştırma sonunda e-öğrenme ve yüz yüze öğretim yöntemleri arasında başarı yönünden anlamlı bir farklılık bulunmazken, bilişsel stile göre (alandan bağımsız - alan bağımlı) anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Alandan bağımsız bilişsel stile sahip öğrenciler daha başarılıdır. Ayrıca MS Excel® ön bilgisi olmayan öğrenciler anlatıma dayalı eğitimde daha başarılı olurken, MS Excel® ön bilgisi olan öğrenciler uygulamaya dayalı eğitimde daha başarılı olmuştur. E-öğrenme ve yüz yüze öğretim yöntemlerine göre öğrencilerin Internet öz yeterlik algılarında anlamlı farklılık vardır. E-öğrenmeye dayalı eğitim alınması öğrencilerin İnternet öz yeterlik algılarını olumlu yönde etkilemektedir. Bilişsel stile göre öğrencilerin Internet öz yeterlik algılarında anlamlı bir farklılık yoktur. Bu sonuç bilişsel stilin Internet öz yeterlik algısını açıklamada etkili bir değişken olmadığını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: e-öğrenme, uzaktan eğitim, bilişsel stil, İnternet öz yeterlik algısı, Internet tabanlı eğitim, Excel eğitimi, alana bağımlı, alandan bağımsız Danışman: Prof. Dr. Petek AŞKAR, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı THE EFFECTS OF E-LEARNING AND COGNITIVE STYLE ON ACHIEVEMENT AND PERCEIVED INTERNET SELF-EFFICACY Cengiz Güngör ABSTRACT The goal of this research is to examine the effect of e-learning and cognitive style on student achievement and perceived Internet self-efficacy. The study was based on three groups, which were designed according to Posttest Control Group Model. One of them was an experimental group, which took a MS Excel® course with e-learning. The others were the control groups, which took the same course with the face to face instructional method. At the end of the research, no significant difference was found between e-learning and face to face instructional methods, due to achievement while there was a significant difference between field dependent and field independent cognitive styles. Field independent students were more successful than field dependent students. In addition, students who did not have any prior knowledge were more successful in the lecture with lab supported activities. There was also a significant difference among the students according to e-learning and face to face instructional methods with respect to perceived Internet self- efficacy. The students who were enrolled in e-learning showed more positive Internet self-efficacy. On the other hand, there was no significant difference in students' Internet self-efficacy due to cognitive styles. According to this result, it might be claimed that cognitive style is not an exploratory variable for Internet self- efficacy. Keyword: e-learning, distance education, cognitive style, perceived Internet self- efficacy, Web-based learning, Excel education, field dependent, field independent Advisor: Prof. Dr. Petek AŞKAR, Hacettepe University, Computer Education and Instructional Technology Section.
Collections