Bağlam temelli dokuzuncu sınıf dalgalar ünitesine yönelik materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde fizik programları 2007 yılında köklü bir değişime uğradı. Önceki durumda bilgi temelli olan fizik ders kitapları, etkinlik temelli, öğrencinin aktif olabileceği bir yapıya kavuşturuldu. Yeni durum öğretmenin, öğrencinin, ortamın ve ders materyallerinin yapı ve işlevlerini yeniden gözden geçirilmesini zorunlu hale getirdi. Yeni programlarla birlikte öğrencilerin ve öğretmenlerin ders kitabı dışında faydalanabilecekleri yeni programın özüne uygun materyallerin olmadığı ve bu durumda alternatif materyallere ihtiyaç olduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışma yukarıda belirtilen durumlardaki öğretmen ve öğrencilerin faydalanabilecekleri yeni programın doğasına uygun materyal geliştirip, etkililiğini değerlendirmek için yürütülmüştür. Bu bağlamda 9.Sınıf Dalgalar Ünitesine yönelik, bağlam temelli öğrenme yaklaşımını temel alarak öğretmen ve öğrencilerin faydalanabileceği materyaller geliştirilmiş, Trabzon Yomra Anadolu Lisesinde ders öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmış ve üniteye ayrılan zamana paralel olarak 10 saat uygulama yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı ? yapılandırılmış mülakatlar ve 10 saat boyunca kamera destekli gözlemler yapılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre; bağlam temelli yaklaşımın henüz öğretmen, öğrenci ve veli tarafından tam olarak algılanmadığı tespit edilmiştir. Bundan dolayı, öğrenciler ve öğretmenler yeni materyale kolayca uyum gösterememişlerdir. Öğretmenler programdan ziyade, etkinliklerde gerekli olan araç- gereçlerin okullarda bulunmadığı ve bundan dolayı etkinlikleri yapamadıkları yönde fikir ileri sürmüşlerdir. Programın veya bu alanda yazılan materyallerin pratiğe aktarılabilmesi için öncelikle; öğretmenlerin bu programları etkili yürütebilmeleri için sahip olunması gereken özelliklerden haberdar edilmesi gerekir. Bunun başlangıç noktası, dört veya beş yıl deneyime sahip olan ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerle fizik öğretmenlerinin deneyimlerini paylaşması gerekir. Diğer kademelerde olduğu gibi fizik dersleri için ek öğretmen rehber materyalleri yanında, ders kitaplarını kapsayan öğretmen kılavuz kitaplarına ihtiyaç vardır. Ayrıca, programların yeni olan öğrenme teorileri hem teorik ve hem de uygulamalı olarak mutlaka fizik öğretmenlerine aktarılmalıdır. Physics programmes in our country have had a radical change in 2007. Information-based physics coursebooks of the previous programme were turned into activity-based structure in which students will be more active. The new situation caused a necessity to examine the structures and functions of the teacher, students, enviroment and course materials with the new programme. There are no appropriate materials that students will make use of, except coursebooks, so alternative materials are required. This study has been developed in order to improve new materials appropriate for the new programme that students and teachers will be able to utilize under the circumstances above and to evaluate their effectiveness. Based on the context-based learning approach, new materials that teachers and students will be able to utilize have been developed and applied by the course teacher in Trabzon Yomra Anatolian High School for the unit `Waves? of the nineth grade. In this study, case study method has been used and applied for 10 hours in accordance with the duration reserved for the unit. Half-constructive interviews and camera-supported observation for 10 hours have been used as means of data-collection. The results obtained from the findings, it has become clear that context-based approach has not been understood entirely by the teacher, students and parents yet. For this reason, students and teachers couldn?t adopt to the new material easily. For this reason, teachers claimed that they didn?t have the necessary equipments for the activities, so they couldn?t do the activities, other than programme. First, the teachers are to be aware of the pecularities that they must have for applying these programmes effectively. In order the programme or the written materials on this field to be practiced, as the starting point, the teachers working at primary schools that have 4 or 5 years of experience must share their experiences with physics teachers. As in other grades, there is a need for teachers? books including coursebooks with extra guiding materials for physics lessons. Also, physics teachers must learn the theories of new learning methods of the programme both theoretically and practically.
Collections