Daha etkili biyoloji öğretimi için öğretmen beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DAHA ETKİLİ BİR BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ İÇİN ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİ Bahattin Deniz Altunoğlu ÖZ Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında daha etkili bir biyoloji öğretimi için biyoloji öğretmenlerinin beklentilerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Orta öğretim kurumlarında görev yapan biyoloji öğretmenlerinin biyoloji dersi öğretim programına, meslektaşlarına, okul yöneticilerine, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitime ve ders kitaplarına ilişkin görüş ve beklentilerinin belirlenmesi amacıyla bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket Türkiye'nin 7 coğrafik bölgesinden random yoluyla seçilmiş 14 ilde görevli 369 biyoloji öğretmenine uygulanmıştır. Anketlerin çoğaltılarak alana ulaştırılmasında ve alandan geri dönüşümünde Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığından (EARGED) destek alınmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi sonucu daha etkili bir biyoloji öğretimi için öğretmenlerin biyoloji dersi öğretim programının hedef ve içerik yönünden tekrar gözden geçirilerek güncelleştirilmesini ve ders saatlerinin yeniden düzenlenmesini istedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin ders programının uygulanmasında karşılaştıkları problemler içinde okulun fiziki şartlarının yetersizliğinin ön sırada yer aldığı, bunu öğrencilerin ilköğretimden yetersiz bilgiye sahip olarak gelmelerinin, öğrencilerin biyoloji dersine karşı olumsuz tutumlarının ve öğrenci seçme sınavının olumsuz etkisinin izlediği saptanmıştır. Genel olarak öğretmenlerin birbirleriyle ve okul yönetimiyle uyumlu çalıştığı, biyoloji alanında ve eğitim öğretim alanıyla ilgili çeşitli konuların yanında bilgisayar ve yabancı dile ilişkin hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ve ders kitaplarının içerik, işleniş özellikleri ve öğretime yardımcı unsurlar açısında tekrar gözden geçirilmesini istedikleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Biyoloji öğretmenleri, öğretim programı, meslektaşlar, okul yöneticileri, hizmet öncesi eğitim, hizmet içi eğitim, ders kitapları TEACHER EXPECTATIONS FOR A MORE EFFICIENT BIOLOGY INSTRUCTION Bahattin Deniz Altunoğlu ABSTRACT The aim of this study is to determine the expectations of biology teachers for a more efficient biology instruction In order to reach this goal, a questionnaire has been prepared to understand the opinion of biology teachers regarding the education program, their colleagues and school directors, teacher training services, in-service trainings, and textbooks. This questionnaire has been applied to 369 biology teachers from 14 different cities who are chosen randomly from different parts of Turkey. The Directorate of Education Research and Development Department has supported this study in conveying and receiving the questionnaires to the different parts of Turkey. The findings of the questionnaire have indicated that teachers expected that curriculum of biology education is to be updated and class hours are to be rearranged. The findings also indicate that the poor physical conditions of schools, insufficient background knowledge of students, negative attitudes of students, and negative effects of university entrance exams are among the problems in applying the curriculum. In general, it is observed that biology teachers have good relations with each other and with school administration; they need in-service training regarding biology education, education in general, computers and foreign language; and they believe that textbooks should be scrutinize regarding their content and presentation. Key Words: Biology teachers, instruction program, colleagues, school administrators, pre-service training, in-service training, textbooks.
Collections