Tasarım eğitiminde bir yöntem olarak yaratıcı drama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma yaratıcı dramanın mimarlık ve tasarım okullarındaki eğitim programlarına alternatif bir yaklaşım olduğu düşüncesinden yola çıkarak kurgulanmıştır. Tezin amacı, tasarım eğitimi kapsamında yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derslere yönelik tutumları üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır.Çalışmanın biçimsel yerleşimi, Genel Bilgiler, Yapılan Çalışmalar, Bulgular ve İrdeleme, Sonuçlar ve Öneriler olmak üzere dört ana başlıkta toplanmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın konusu, kapsamı ve amacı belirlenerek, araştırmada izlenen yöntem açıklanmaktadır. İkinci bölümde eğitim, öğrenme, öğretim kavramları ve amaçları açıklanmakta, tasarım ve yaratıcılık kavramları ile bu kavramların tasarım eğitimiyle ilişkileri ele alınmaktadır. Yaratıcı drama kavramı tanıtılarak, eğitimdeki yeri ve önemi hakkında bilgi verilmektedir. Üçüncü bölümde, uygulamalarda izlenen yol ve yöntemler sunulmakta, uygulama yapılacak olan derslere yönelik olarak tasarlanan etkinlik planları tanıtılmaktadır. Daha sonra ise uygulama kısımlarına geçilerek, yapılanlar ve elde edilen veriler, ilgili dersler bağlamında açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde, veri toplama araçlarından elde edilen bulgular irdelenerek, öğrencilerin uygulama ile ilgili duygu ve düşüncelerinin yanı sıra, derse olan ilgi, tutum ve akademik başarıları üzerindeki etkileri belirlenmektedir. Beşinci bölümde, elde edilen bulgulara dayanan sonuçlar ve çalışmada kullanılan yöntem ile ilgili olarak, ileride tasarım eğitimi bağlamında yapılacak olan katkılar için öneriler bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Tasarım Eğitimi ve Akademik Başarı This study was built on the notion that creative drama could be carried out as an alternative approach in the educational programs of architecture and design schools. The aim of this thesis is to investigate the effects of using creative drama as a teaching method on students? academic success, recall of information and attitudes towards the courses in the context of design education.The study consists of four main chapters: Outline of the Study, Conducted Studies, Findings and Discussions, Conclusions and Recommendations. The first chapter is devoted to the subject, scope and purpose of study and the methodology used in the study are elaborated. In the second chapter, the concepts of education, learning and teaching are described with reference to design education. Moreover, the concept of creative drama and the role and the importance of creative drama are highlighted. The third chapter consists of the methods employed throughout the application phase. Activities for the defined curriculum are introduced. Application stages are elaborated and the data gathered after the implementation of the activities are discussed in the context of the relevant courses. In the fourth chapter, data obtained through the data gathering tools is analysed with a focus on students? perceptions, interests, attitudes and academic success. Finally, the fifth chapter deals with the results of the data obtained and provide insights into the methods to be followed in future contributions.Key Words: Creativity, Drama, Creative Drama, Design Education, Academic Achievement
Collections