Üniversite düzeyinde durumlu karma öğrenme ortamının geliştirilmesi, gerçekleştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE DURUMLU KARMA ÖĞRENME ORTAMININ GELİŞTİRİLMESİ, GERÇEKLEŞTİRİLMESİ VE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ Oktay Dönmez ÖZ Bu araştırmanın temel amacı üniversite düzeyinde oluşturulan durumlu karma öğrenme ortamının öğrenciler üzerindeki etkisini incelenmektir. Bu amaçla karma öğrenme yaklaşımı için web ortamı geliştirilmiş ve durumlu öğrenme yaklaşımı için gerekli durumlar çeşitli kurumlarda video kamera ile çekilmiştir. Araştırmada karışık desen uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü son sınıfta okuyan 51 öğrenciden toplanmıştır. Eğitim yazılımı geliştirmeye dönük öz-yeterlik algısını saptamak için öz-yeterlik algısı ölçeği kullanılmıştır. Öğrenme ortamını araştırmak için anket ve görüşme protokolü'nden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin eğitim yazılımları geliştirmeye dönük son öz-yeterlik algı puanlarının ön puanlardan anlamlı bir şekilde yüksek olduğu gözlenmiştir. Ayrıca öğrenciler, durumlu karma öğrenme ortamında ilgilerinin, kazanımlarının, kendi aralarındaki etkileşimlerinin ve geliştirdikleri projelerinin kalitesinin arttığını belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: karma öğrenme, uzaktan eğitim, yüz yüze eğitim, öz-yeterlik algısı, etkileşim, proje yönetimi, eğitim yazılımı. Danışman: Prof. Dr. Petek AŞKAR, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF SITUATED BLENDED LEARNING AT HIGHER EDUCATION AND INVESTIGATION OF ITS EFFECTIVENESS Oktay Dönmez ABSTRACT The goal of this research is to examine the effect of situated blended learning on higher education students. With this objective in mind, a web environment was developed for blended learning approach and situations needed for the situated learning approach were shot by video cameras at different organizations. A mixed design was implemented for finding answers for the research questions. The data were collected from 51 senior students at the Department of Computer Education and Instructional Technology of Faculty of Education, Hacettepe University. A self-efficacy scale was used for measuring the self-efficacy toward educational software development. A questionnaire and an interview protocol were developed for investigating the learning environment. According to the research results, the perceived post self-efficacy scores of the students toward educational software development was found statististically higher then the pre scores. Furthermore, the students reported that, situated blended learning increased their interest, attainments, interaction among themselves and the quality of their projects. Keyword: blended learning, distance education, face to face instruction, self- efficacy, interaction, project management, educational software. Advisor: Prof. Dr. Petek AŞKAR, Hacettepe University, Division of Computer Education and Instructional Technologies u
Collections