Farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FARKLI ÖĞRENME ORTAMLARININ KALICILIĞA ETKİSİ Meryem YILMAZ ÖZ Bu çalışmada, farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Tek gruplu tekrarlı ölçümler (O x O) deneysel araştırma modeli çerçevesinde yürütülen çalışmada üç farklı öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğrenenler, a) metin (text) ağırlıklı, b) anlatım (ses) ağırlıklı ve c) bilgisayar aracılı (ses + metin + durağan resim) öğrenme ortamlarında farklı zamanlarda öğrenme yaşantıları geçirmişlerdir. Her bir öğrenme ortamı için, öğrenenlere ön - son test uygulanmış ve son testten on altı hafta sonra da kalıcılık testi verilmiştir. Araştırma sonunda, öğrenme ortamlarının kalıcılık üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar, edinilen bilgilerin; metin (text) ağırlıklı öğrenme ortamı ile bilgisayar aracılı (ses + metin + durağan resim) öğrenme ortamında, anlatım(ses) ağırlıklı öğrenme ortamına göre daha kalıcı olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı, kalıcılık, çoklu ortam öğrenme, öğrenme ortamı Danışman: Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı THE EFFECT OF DIFFERENT LEARNING ENVIRONMENTS ON RETENTION Meryem YILMAZ ABSTRACT In this study, the effect of different learning environments on retention was searched investigated. Research was conducted in the framework of single group repeated measures (O x O) experimental design model and three different learning environments were planned. Study group, was in text based, narration based and computer mediated (narration+ music+ text + static picture) learning environments at different times. Pretest - posttest were applied to study group for each learning environment and after sixteen weeks from posttest, retention test was applied. As a result, it has been clarified that the type of the learning environment was effective on retention. The result of the research indicates that text based and computer mediated (narration + music + text + static picture) learning environment are more retentive than narration based learning environment. Keywords : Generative Theory of Multimedia Learning, retention, multimedia learning, learning environment Advisor: Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU, Hacettepe University, Computer Education and Instructional Technology Section
Collections