İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin evde bilgisayar kullanımına ilişkin öğrenci ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İLK VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN EVDE BİLGİSAYAR KULLANIMINAİLİŞKİN ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİŞahin GÖKÇEARSLANÖZBu araştırma, öğrencilerin evde bilgisayar ve İnternet'i kullanımlarıyla ilgili olarak?bilgisayara sahip olma, bilgisayarın evdeki konumu, kullanım amacı ve süresi,yardım gerektiğinde başvurulan kaynaklar vb gibi? durumları ortaya çıkarmayıamaçlamaktadır. Bu amaçla öğrencilerin ve öğrenci velilerinin, öğrencilerin evdebilgisayar ve İnternet kullanımına ilişkin görüşleri alınmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bir ilköğretim okulunun 4-8 sınıfları ve birlisenin 9-11 sınıflarında yer alan ve evinde bilgisayarı olan 149 öğrenci ve buöğrencilerin velilerinden 109'u oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarakaraştırmacı tarafından geliştirilen bir öğrenci anketi ve bir veli anketi kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.Verilerin frekans ve yüzde değerleri kullanılarak elde edilen bulgular, tablolarhalinde verilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırma sonuçları şöyle özetlenebilir:Öğrenci ve veliler, eve bilgisayar alınması konusunda ?derslere yardımcı olması veoyun oynama? gibi çok amaçlı kullanımları gerekçe olarak göstermişlerdir.Öğrencilerin bilgisayarı, ?eğlence ve öğrenme amaçlı? kullanımları da bugerekçelerle örtüşen bir bulgu olarak göze çarpmaktadır. Öğrenciler bilgisayarahakim olduklarını düşünmekte ve bir oturumda yaklaşık 2 saat bilgisayarkullanmaktadırlar. Öte yandan öğrencilerin İnternet'i kullanma oranları bilgisayarkullanma oranlarına göre düşüktür.Öğrencilerin kullandıkları bilgisayar programlarıyla ilgili bulgular ise öğrencilerinoyun türü programlara yoğun ilgi gösterdiklerini ve eğitici programları ikinci planaattıklarını göstermektedir. Öğrenciler bilgisayar kullanırken öncelikle yakın aileüyeleri olmak üzere çeşitli kaynaklardan yardım almaktadırlar.ivVelilerin çoğunluğu, çocuklarının bilgisayarda hangi programları kullandığınıbiliyorken, hangi İnternet hizmetini kullandıkları konusunda daha az bilgisahibidirler.Bulgulara göre öğrencilerin eğitim içerikli programları ve İnternet'i kullanmaoranları eğlence amaçlı programları kullanımlarından daha düşük düzeydedir.Öğrencilerin bu konuda yönlendirilmelerinin ve ayrıca ailelerin de İnternetkullanımıyla ilgili olarak bilgilendirilmelerinin gerekli olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Evde bilgisayar kullanımı, öğrencilerin bilgisayar kullanımı,veli görüşleri, bilgisayar kullanım sıklığıDanışman: Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayarve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıv PARENTS? AND STUDENTS? VIEW ON COMPUTER USAGE AT HOME INPRIMARY AND SECONDARY EDUCATIONŞahin GÖKÇEARSLANABSTRACTThe purpose of this study was to explore current situation students? computerusage at home. To do this, students? and their parents? views, in regard tostudents? computer and Internet usage at home were investigated.The study group consisted of 149 students, who own computers, from twoschools, one elementary school and one high school, in Ankara, and 109 parentsof those students. Students from elementary school were from grades 4th through8th, and students from high school were from grades 9th through 11th.Data collection was done through two survey questionnaires, one studentquestionnaire with 30 questions, and one parent questionnaire with 18 questions,developed by the researcher. The data analysis was done with Statistical Packagefor Social Sciences (SPSS). The data were presented by using frequencies andpercentages in tables, and then explanations and interpretations were done.The results can be summarized as follows:According to the students the main reason for why computer was purchased forhome use was ?using it as a tool for courses and playing games?. Other reasonsare listed as accessing information, using Internet services, using Office programs,and using educational CDs. Parents also reported similar reasons for why acomputer was bought for home use. Students stated that they know how to usecomputers very well, and use it for 2 hours in a session. On the other hand,students? use of Internet is low comparing to their computer usage.Results about the kind of programs students use indicated that students mostlyuse computer games. In addition, when needed help in using computers studentsget it from various sources, mainly from family members.While most of the parents know which programs their kids are using in computers,they do not know much about the services they use on the Internet.viAccording to the results, students use of educational programs and Internetservices are low comparing to entertainment type programs. Therefore, it isimportant that students need to be provided with help and directed on what type ofcomputer programs they could use, so that computers are used more effeciently athome. Parents also should be provided with necessary information and directionsin terms different aspect of use of computers and the Internet.Key Words: Home computer usage, student?s computer usage, parent?s view,computer usage frequencyAdvisor: Assist. Prof. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU, Hacettepe University, ComputerEducation and Instructional Technology Section.vii
Collections