Elektronik sigortacılığın gelişimi ve Türk sigorta sektöründeki şirketlerin kümeleme analizi ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi çağı olarak adlandırılan 21. yüzyılda, bilgi teknolojileri her sektörü etkilediği gibi sigortacılık sektörünü de önemli ölçüde etkilemiştir. Dünya sigorta sektöründe yer alan ve fikir liderliği yapan büyük sigorta şirketleri ürünlerin satışlarını yaygınlaştırmak amacıyla kullandıkları dağıtım kanallarını farklılaştırmaya ve çoğaltmaya gayret etmektedirler. Bu amaca uygun olarak alternatif dağıtım kanallarının başında internet üzerinden e-posta ve web siteleri üzerinden satışlar gelmektedir.İnternet sigortacılığı, sigortalının ihtiyaçlarına yönelik poliçeler hazırlanmasına, aradaki iletişimin daha kısa zamanda kurulmasına, teminatın esneklikle belirlenmesine ve risk idaresi desteğinin daha etkili olmasına imkân sağlamanın yanında, sigorta şirketlerine ekonomik anlamda da ciddi avantajlar sağlamaktadır.Bu düşünceden yola çıkarak çalışmamızda Türk sigorta sektöründeki şirketlerin kümeleme analizi yapılmış, gerek hayat ve emeklilik şirketlerinde gerekse hayat dışı branşlarda faaliyet gösteren şirketlerde sektörler 2 ya da 3 kümeye ayrılmışlardır. Elde edilen sonuçlara göre, her iki branş için de prim üretiminde üst sıralarda yer alan şirketlerin sektörde yıllar itibariyle konumlarında değişikliğe uğramadan varlıklarını sürdükleri gözlenmiştir. Elektronik sigortacılık konusunda müşteri memnuniyetinin yüksek olması, bu sonucun başlıca nedenlerinden biri olabilmektedir. Kümele analizi sonucuna göre, düşük prim üretimine sahip kümede yer alan şirketlerin elektronik sigortacılık faaliyetlerindeki ürün ve araçlarını geliştirmeleri durumunda prim üretimi açısından üst sıralarda yer almaları mümkün olacaktır.Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret, Elektronik Sigorta, E-Sigorta, Kümele Analizi. In the 21st century, which is known as the information age, as information technologies has affected every sector it has affected insurance sector significantly as well. Large insurance companies in the world insurance sector, who perform the opinion leadership, are trying to differentiate and increase the distribution channels they use to popularize the sales of products. For this purpose, sales through web sites and e-mails are the primary alternative distribution channels.In addition to preparing policies for the needs of the insured, establishing communication with the insured in a shorter period of time, ensuring the flexibility of risk management and providing more effective risk management support, Internet insurance also provides serious advantages to insurance companies in economic terms.Based on this idea, in our study, clustering analysis of the companies in Turkish insurance sector was made; either in life and pension companies or in companies operating in non-life branches, sectors have divided into 2 or 3 groups. According to the results, it has been observed that the companies that are at the top of the premium production for both branches continue to exist in the sector without changing their position in years. High customer satisfaction in the field of electronic insurance can be one of the main reasons for this result. According to the results of the cluster analysis, it will be possible for companies in the cluster with low premium production to be at the top of the premium production if they develop their products and instruments in electronic insurance activities.Keywords: Electronic commerce, Electronic Insurance, E-Insurance, Cluster Analysis.
Collections