Türkiye`de sigorta bilincinin etkinlik ölçümünün analizi: Anket uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sigorta, insanların yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri ekonomik, fiziksel ve sosyal risklere karşı kendi tercihleri doğrultusunda kendilerini güvence altına alma seçeneklerinden birisidir. Bu çalışmada, sigortanın tanımı, sigortacılığın tarihsel evrimi ve sigortanın işlevleri araştırılarak bilgi verilmiştir. Sektör içerisinde yer alan kurum ve kuruluşlara değinilmiş, Türk Sigortacılığının kavramsal çerçevesinden bahsedilmiştir. Ayrıca sigorta ile yakinen alakası olan risk kavramının üzerinde durularak açıklanmaya çalışılmıştır. Kişi ve kurumların sigorta ihtiyacını karşılayacak olan aracıların rakamlarla sektör içindeki paylarına değinilmiştir. Yapılan çalışmada sigorta bilincinin ne düzeyde olduğu araştırılmak istenmiş olup, bu çalışma ışığında elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Katılımcıların yarısından fazlası poliçeyi kavramsal olarak bilmesine rağmen, sadece %54,1'i bu zamana kadar poliçe satın almıştır. Katılımcıların %46'sı poliçesini detaylı okumuş, % 45,9'u acentesinden detaylı bilgi almıştır. Katılımcıların %53,3'ü poliçesinin hangi teminatları karşıladığını bilmekte olup, bir kısmı da poliçesini okuduğu halde hangi teminatların karşılandığını bilmemektedir. Kendi ihtiyaç duyduğu için poliçe satın alanların oranı sadece %37,4 tür. Insurance is one of the options to ensure themselves in line with their preferences against economic, physical and social risks that people face throughout their lives. In this study, the definition of insurance, historical evolution of insurance and the functions of insurance are investigated. The institutions and organizations involved in the sector have been mentioned and the conceptual framework of Turkish insurance has been mentioned. In addition, the risk concept that is closely related with insurance has been tried to be explained by focusing on. The share of the intermediaries in the sector, which will meet the insurance needs of the individuals and institutions, was mentioned in figures. In this study, we aimed to investigate the level of insurance awareness and the results obtained in this study light were interpreted. Although more than half of the participants knew the policy conceptually, only 54.1% have purchased the policy until now. 46% of the participants read the policy in detail and 45.9% received detailed information from their agency. 53.3% of the participants know which guarantees the policy covers and, some of them read their policy but do not know which guarantees are met. Only 37.4% of those who buy the policy because they need it.
Collections