Türkiye`de hanehalklarının eğitim harcamalarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitime yapılan harcama ile eğitim miktar ve kalitesi arasında doğrusal bir ilişki bulunmaktadır. Bu görüşten hareketle hanehaklarının eğitim harcamalarına etki eden faktörlerin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'de hanelerin eğitim harcamalarını etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından 2015 yılında 11000 hane halkına uygulanan hane halkı bütçe anketlerinden elde edilen veriler kullanılmıştır. Veriler Log-Heckman's Sample Selection Model (SSM) ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, hanelerin aylık eğitim için yaptığı harcama ortalama 55,03 TL olarak bulunmuştur. Hane reisinin yaşı, cinsiyeti, işyerindeki pozisyonu, emekli olup olmaması, girişimci geliri olup olmaması, ailenin özel nakdi yardım alması, oturulan evin kiralık olması, evin kombi veya soba ile ısınması, internet bağlantısının olması, ailenin birden fazla çocuğa sahip olması, çocukların farklı yaş grupları, araç sahipliği, hanenin aylık toplam harcama miktarı ve aylık gelir seviyesi faktörlerinin istatistiksel olarak eğitim harcaması yapma ihtimalini etkilediği belirlenmiştir. There is a linear relationship between education spending and quantity and quality of education. In this regard, it is important to determine the factors that affect the expenditures of the households in education. In this study, factors affecting spending of households on education in Turkey have been tried to be determined. Therefore, the data obtained from the household budget questionnaire that apply to 11000 households by Turkey Statistical Institute (TÜİK) in 2015 have been used. The data have been analyzed by Log-Heckman's Sample Selection Model (SSM). According to the results, the average montly spending of households on education have been found to be 55,03 TL. It has been determined that Factors related to householder's age, gender, position in workplace, whether retired and has entrepreneur income and whether the family is supported financially, house is rented or owned, heated by stove or central heating system, have access to internet, has more than one child and also other factor such as different age groups of children, ownership of a car, monthly total spending and income level of household statistically have an effect on possibility of spending on education.
Collections