Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma da, 2005-2006 eğitim-öğretim yılı lise son sınıf veya lise mezunudershane öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve bu tutumu etkileyenfaktörler araştırılmıştır. Öğrencilere öncelikle 14 maddelik kişisel bilgi anketiuygulanmıştır. Bu testte, Matematik dersine yönelik tutum, ?ne seviyededir??,?cinsiyetler arasında farklılıklar gösterir mi??, ?okul türü etkili midir?? gibi sorularınıncevapları incelenmiştir. Matematik dersine yönelik tutumu ölçmek için ise Aydınlı(1997) tarafından tutumların bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlarını kapsayacakşekilde geliştirilmiş, 5'li Likert tipi 60 maddelik ve Cronbach alfa katsayısı 0,97 olanbir tutum ölçeği kullanılmıştır.Kişisel bilgiler bölümü için 5 dakika ve matematik tutum ölçeği için ise 15 dakikasüre verilmiştir. Ölçek, Ankara ilindeki özel dershanelere devam etmekte olan 1000öğrenciye uygulanmış fakat 700 öğrencinin anketi değerlendirmeye alınmıştır.Yapılan araştırmanın sonuçları SPSS programı ile incelenerek ve uzman görüşlerialınarak değerlendirilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre ise, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarıgenel olarak olumlu bulunmuştur. Matematiğe yönelik olumlu tutuma sahipöğrencilerin matematik dersinde daha başarılı oldukları ve matematik ağırlıklımeslekler tercih ettikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Tutum Ölçeği, Matematik Tutum Ölçeği,Likert Tipi Ölçek.Danışman: Doç. Dr. Necla TURANLI, Hacettepe Üniversitesi, Ortaöğretim Fen veMatematik Alanlar Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.i In this study, the attitudes of high school senior and graduate students atextracurricular private schools towards mathematics, and also the factors affectingthese attitudes have been examined during the academic term of 2005 and 2006.Firstly, a questionnaire of 14 items has been applied on the personal information ofstudents. Some of the questions of which answers are analyzed are as follows:?What is the level of their attitude towards mathematics??, ?Does attitude towardsmathematics show difference depending on gender??, ?Does school type have aneffect on attitude towards mathematics?? In order to evaluate the attitudes towardsmathematics, a scale of attitude has been used which was developed by Aydınlı(1997) with Likert type of 5 and 60 items with coefficiency of Cronbach alfa 0,97 toinclude cognitive, auditory and behavioral aspects. 5 minutes for the section ofpersonal information and 10 minutes for the part of mathematics attitude scale aregiven. The scale was applied to 1000 students studying at private schools in Ankara,but 700 were analyzed via SPSS and notions taken by experts.According to the obtained results, the learners? general attitude is positive. It isfound that students with positive attitude towards mathematics are fairly successfuland tend to have professional preferences in the area of mathematics.Key Words: Education on Mathematics, Scale of Attitude, Scale of Attitude towardsMathematics, Likert Type ScaleAdvisor: Doç Dr. Necla TURANLI, Hacettepe University, Faculty of Education,Department of Science and Mathematics for Secondary Education, MathematicsEducation Sectionii
Collections