Web tabanlı uzaktan eğitimde ders materyali tasarımı, uygulaması ve materyal tasarım kriterlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet'in sağladığı etkileşimli ortam ve sınırsız bilgiye ulaşabilme gibi özellikler nedeniyle uzaktan eğitim, özellikle üniversite eğitiminde oldukça yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda özellikle ülkemizdeki uzaktan yüksek öğretimin ilerlemesi ve buna ek olarak yeni teknolojilere dayalı öğretim yöntemi ile ders işlemenin önemi üzerinde durulmaktadır. Ayrıca yapılan araştırmalar öğrencilerin iyi tasarlanmış çoklu ortam sunumlarıyla, sözlü anlatımlardan daha iyi öğrendiklerini de göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde ders anlatımında kullanacakları; çoklu ortam öğeleriyle desteklenmiş, Sosyal ve Fen Bilimlerindeki Web Tabanlı Eğitim materyallerinin hazırlanmasında tasarım kriterlerini belirlemektir. Materyaller iki farklı alanda hazırlanarak tasarım konusundaki farklılık ve benzerlikler ortaya çıkartılmak istenmiştir. Alan uzmanlarından alınan yardım ile araştırmacı tarafından Tarih ve Biyoloji materyalleri tasarlanmış ve materyaller alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Bu materyaller, KTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinde, internet üzerinden ve ilgili öğretim elemanı tarafından derslerinde uygulanmıştır. Tarih materyali KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliğinden 36 öğrenciye, Biyoloji materyali ise KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinden 32 kişiye uygulanmıştır. Uygulama sonucunda nicel ve nitel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme ölçeği olarak, geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan 23 maddelik ?Web Tabanlı Eğitim Materyali Ölçeği? kullanılmıştır. Bir diğer veri kaynağı da uygulamanın yapıldığı öğrencilerle ve uygulamayı yapan öğretim elemanlarıyla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlardır. Çalışma sonunda, öğretim elemanlarının Web Tabanlı Eğitimde ders anlatırken kullanacakları, Sosyal ve Fen Bilimleri alanındaki öğretim materyallerinin kullanılabilir, kaliteli, öğrencinin başarısını ve motivasyonunu artıracak şekilde oluşturulmasını sağlayacak tasarım kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır. Because of the features such as interactive environment and accessing unlimited knowledge, distance education is being quite pervaded particularly in university education. In recent years, it is emphasized the importance of especially progression of distance higher education and additionally processing course by teaching method that is based on new technologies in our country. Furthermore, conducted researchs show that students learn much more by oral expressions with multi-media presentations which have been designed well. The aim of this work is to define designing criteria in preparing Web-based Education materials, that will be used in teaching staff?s processing courses in distance education, which are supported by multi-media elements in Social Sciences and Science. Having prepared the materials in two different areas, it has been aimed to expose similarities and differences in designing issue. With the help of area experts, History and Biology materials have been designed by the researcher and these materials have been assessed by the area experts. Mentioned materials have been conducted in courses by a teaching staff and online in Distance Education Application and Research Center in Karadeniz Technical University. History material has been carried out on 36 students, who are in Department of Computer Education and Instructional Technology and Biology material on 32 students, who are in Department of Science Education in Fatih Faculty of Education in Karadeniz Technical Universtiy. Quantitative and qualitative assessments have been made in conclusion of the application. ?Web-based Education Software Scale? which had 23 entries and was worked in terms of validity and reliability, has been used as assessment scale. Another source of data is semi-configured interviews which are done with students and teaching staff who take parts in application. At the end of the work, it has been tried to identify designing criteria that provide Social Sciences and Science teaching materials, which will be used by teaching staff in processing courses in Web-based Education, to be constructed in a way that increases student?s achievement and motivation, and as qualified and useable.
Collections