Çoklu zeka teorisinin kimya eğitiminde uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanı amacı Çoklu Zeka Kuramı'nı Ortaöğretim kimya dersi öğretimprogramında yer alan bazı konularda uygulamak ve geleneksel öğretim yönteminekıyasla ÇZK'nın öğrenci başarısına etkisini incelemektir.Bu çalışma Ankara ili Elmadağ ilçesindeki bir meslek lisesinin Kimya Bölümünde2004-2005 eğitim öğretim yılında öğrenim gören kontrol grubu (N=20) ve deneygrubu (N=20) olarak oluşturulan toplam 40 öğrenciyle haftada 5 saat olmak üzere 8hafta boyunca yürütülmüştür. Kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemine göre,deney grubuna ise Çoklu Zeka Kuramı'na göre hazırlanmış planlarla derslerişlenmiştir.Bu araştırma için Lise I. sınıf öğretim programında yer alan Periyodik Cetvel, Asitler-Bazlar, Kimyasal Tepkimeler, Kimyasal Bağlar konuları seçilmiştir. Uygulamalar dabu konular üzerinde yapılmıştır.Uygulamada ölçme ön test-son test ve karşılaştırma tekniği ile yapılmıştır. ki farklıyöntemin öğrencilerin başarıları üzerine etkisini tespit etmek için 10 soruluk konutestleri her iki gruba da uygulanmıştır.Çalışma sonucunda da elde edilen veriler SPSS ( Statistical Package for SocialScience ) programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda eldeedilen bulgular Çoklu Zeka Kuramı'na dayanarak uygulanan öğretim yöntemleriningeleneksel yöntemlerden daha etkili ve başarılı olduğunu ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler : Çoklu Zeka Kuramı, Kimya Eğitimi, Uygulama, Fen EğitimiDanışman : Prof. Dr. nci MORG L, Hacettepe Üniversitesi, Ortaöğretim Fen veMatematik Alanları Bölümü, Kimya Eğitimi Anabilimdalı The aim of this study is to apply Multiple Intelligences Theory on some chemistrytopic of curriculum at secondry education and to investigate the effect of MultipleIntelligences Theory compared to the Traditional Teaching Method on students?achievement.This study, consisted of total 40 students from Control group (N=20) andExperimental group (N=20) in Ankara-Elmadağ Vocation School Chemistry Sectionwas carried out about 5 classhour in Per week, during 8 weeks in 2004-2005 fall andspring semester. The students of control group were taught according to theTraditional Teaching Method, while the students of experimental group were taughtaccording to the Theory of Multiple Intelligences.This application was carried out on ?Periodic Table?, ?Chemical Reactions?,?Chemical Bonds? and ?Acids-Bases? subjects of curriculum.In application, measurement was performed by a pre-test and pro-test technique. Thesubject test of 10 questions were applied to both of two groups to identify the effect oftwo different methods ( The Traditional Teaching Method and Multiple IntelligencesTheory ) on the students? achievement.The data obtained from this study were assessted by using SPSS (StatisticalPackage for Social Science ). The data obtained as a result of evaluations showedthat the teaching methods applied by depending on Multiple Intelligences Theorywere more effective and successfull than that of Traditional Teaching Methods.Keywords : Multiple Intelligences Theory, Chemistry education, Applications,Science EducationAdviser : Prof. Dr. nci MORG L, Chemistry Education, Department of EducationSecondary School, Fields of Mathematics and Science Section, Faculty of Education,Hacettepe University.
Collections