Web tabanlı eğitime yönelik öz düzenleme becerilerinin sınıf düzeylerine göre karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Web tabanlı eğitime yönelik öz düzenleme becerilerinin sınıfdüzeylerine göre karşılaştırılmasıdır. Web tabanlı eğitime yönelik öz düzenlemebecerileri, öğrenme stratejileri, öğrenme becerileri ve öz yeterlik olmak üzere üçboyutta ele alınmıştır.Üç farklı sınıf düzeyinin karşılaştırıldığı bu çalışmada karşılaştırmalı-nedenselaraştırma modeli kullanılmıştır. Öncelikle 5 farklı üniversiteden toplam 96 kişilik birçalışma grubuyla Web tabanlı eğitime yönelik öz düzenleme becerileri ölçeğiningeçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Geliştirilen ölçek, araştırmacı tarafındantasarımı gerçekleştirilen Web tabanlı temel mağaracılık eğitimine katılan HacettepeÜniversitesi Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinden 75kişiye uygulanmış ve toplanan verilerin analizi yapılmıştır.Yapılan analizlerin sonucunda, Web tabanlı eğitime yönelik öz düzenleme becerileriaçısından sınıf düzeylerine göre farklılık bulunmazken, öğrenme stratejileriboyutunda ve öğrenme stratejileri boyutunun, kendini yönetme ve zamanı yönetmealt boyutlarında 3. sınıf öğrencilerine göre 2. ve 4. sınıf öğrencileri lehine farkbulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Web tabanlı eğitim, öz düzenleme The aim of this study is the comparison of the self regulation skills towards Webbased learning across grade levels. The self regulation skills towards Web basededucation are taken up in three dimensions, learning stategies, learning skills andself efficacy.The comparative-causal research model is used in this study which three differentgrade levels are compared in. First, the validity and reliability studies of selfregulation skills scale have been done on a sample of ninety-six people, from fivedifferent universites. The final version of the scale has been applied to seventy fivestudents from Hacettepe University, Department of Computer Education andInstructional Technologies, who participate in Web based basic training of cavingwhich is developed and implemented by the researcher.The statistical analysis showed that, there is no significant differrence between selfregulation skills towards Web based learning across grade levels. On the otherhand, in learning strategies dimension and in its subdimensions, in self managementand time management, a statistical significant difference is found betweensophomores and juniors in favour of sophomores, and between juniors and seniorsin favour of seniors.Key Words: Web based learning, self regulation
Collections