Buluş yoluyla öğretimin matematik başarısı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada; öğretim yöntemlerinden buluş yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dergindeki akademik başarılarıyla tutumlarına olan etkileri araştırılmıştır. Çalışmada başarı ve tutumla ilişkisi olduğu düşünülen dört temel faktör belirlenmiştir. Bunlar; (1) öğretmenlerin; öğretim esnasında kullandıkları yöntem ve teknikler ile öğrenciye yaklaşımları, (2) öğrencilerin önceki sınıfların öğretim programlarında yer alan bilişsel ve duyuşsal davranışları kazanma düzeyleri, (3) öğrencilerin cinsiyetleri ve (4) öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik durumlarıdır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'daki bir devlet okulunun sekizinci sınıf öğrencileri ile Üsküdar, Beykoz ve Ümraniye ilçelerindeki resmi ve özel ilköğretim okullarıyla lise ve dengi okullarda görev yapan matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada deney grubuna buluş yöntemine, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemine göre ders işleniştir, öğretmenlerin, öğretim esnasında kullandığı yöntem ve teknikler ile öğrenciye yaklaşımlarını öğrenmek için öğretmen anketi uygulanmıştır. Yukarıda yapılan açıklamalar doğrultusunda, çalışmanın denenceleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir: Denence 1. Buluş yoluyla matematik öğretimi ile geleneksel öğretim arasında önemli bir fark olacaktır. Denence 2. Buluş yoluyla matematik öğretimi, kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir farklık oluşturmayacaktır. < Denence 3. öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik durumları ile öğrencilerin matematik başarıları ve tutumları arasında anlamlı bir ilişki olmayacaktır. Denence 4. öğrencilerin matematiğe karşı tutumu ile akademik basanları arasında anlamlı bir ilişki olacaktır. Denence 5. Buluş yoluşla matematik öğretimi, öğrencilerin matematiğe karşı olan tutumunu olumlu yönde etkileyecektir. Birinci, ikinci ve beşinci denenceleri sınamak için, Kolmogorov-Smimov Çift-örneklem Testi uygulanmıştır. Üçüncü denence Kaykare Testi ile dördüncü denence ise, Pearson Momentler çarpımı Katsayısı ile sınanmıştır. Ayrıca kontrol ve deney gruplarının kendi içinde uygulanan ön-test ve son-test başarı puanları arasındaki farkı ölçmek için Wilcoxon İlişkili Grup Îşaretli-Mertebeler Test uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir.1. Buluş yoluyla matematik öğretimi ile geleneksel matematik öğretimi arasında, buluş yoluyla öğretim lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 2. Buluş yoluyla matematik öğretimi kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. 3. öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik durumları ile matematik başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. 4. öğrencilerin matematik başarısı ile matematiğe karşı oluşan tutum arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur. 5. Buluş yoluyla matematik öğretimi, öğrencilerin matematiğe karşı olan tutumunu önemli oranda etkilemiştir.
Collections