9-11 yaş çocuklarında denge, çabukluk, sürat ve atlama yetenekleri konusunda bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motor gelişim, fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin gelişmesine paralel olarak organizmanın hareketlilik kazanmasıdır. Bu hareketlilik zamanla dış uyaranların etkisi altına girer. Böylece değişik çevre şartlarında yaşayan çocukların motor gelişimleri de farklılık gösterir. Bu bakımdan araştırmamız, ülkemizdeki 9-1 1 yaş grubu kız ve erkek çocukların motor yeteneklerinin ne şekilde geliştiğini ortaya çıkarmak için plânlanmıştır. Araştırma örneklemi olarak, İzmit ilinin Gebze İlçesi'ndeki iki ilköğretim okulu seçilmiştir ve bu okulların 3, 4 ve 5. sınıflarında okuyan 192 kız ve 222 erkek olmak üzere 414 çocuk üzerinde ölçüm yapılmıştır. Verilerin toplanmasında, standart bir test olan AAHPER FORM TESTİ kullanılmıştır. Elde edilen veriler, bir boyutlu varyans analizi ve T testine göre incelenmiş ve sonuçlar tablolar halinde gösterilmiştir. Test sonuçlan kendi içinde korelasyonlara tabi tutularak 9-11 yaş grubu çocukların motor gelişimleri ve özellikleri yaşa ve cinsiyete göre incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, 9-11 yaş grubu çocukların motor yetenekleri yaşla birlikte düzenli bir artış göstermektedir. Erkek çocuklar, kız çocuklara göre motor yetenek bakımından her yaş grubu için daha öndedir. Araştırmada kullanılan test normlarına göre ise, sadece kız çocukların allama yetenekleri daha iyi bulunurken, diğer bütün yetenekler az da olsa daha geri durumdadır. Motor development is the physical growth and the orgnisms gaining activitey parallel to the development of central nervous system. This activitey is affected by other stimulus as the time goes by. As a result motor development of children living in different environmental conditions varries That's why our resarch has been planned to find out how motor abilites of boys and girls of 9-1 1 age group in our country develop. 414 students 192 of who are gires and 222 of who are boys attending the 3 rd, 4th and 5th grades of 2 Primary schools in Gebze, İzmit have formed the resarch samples. AAHPER FORM TEST, which is a standard test, hasbeen used in collecting data The data obtained have been evaluated using one dimensionnal variance analysis and T test and the results have been shown in schemes. The results of the test have been evaluated in correlation with themselves and motor development of children of 9-11 age group and Their features have been studies. According to the results obtained the motor abilites of children aged 9- 1 1 develop regularly as they grow older. The motor abilities of boys develop faster Than girls in each age group except for the fact that only the jamping abilities develop better. Even though there is a slight. Difference, the other motor abilities of girls are behind boys.
Collections