Viki ortamında yapılan grup çalışmalarında yazar katkısının belirlenmesi için veri tabanı analiz aracı ve değerlendirme yönteminin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet teknolojilerindeki yeniliklerle birlikte İnternet üzerinden çalışan uygulamalar da hızla gelişmektedir. Web 2.0 ile birlikte hayatımıza giren, Viki benzeri işbirliğine dayalı yazarlık araçları da bu yeni gelişmelerin bir ürünüdür. Getirdiği yeniliklerle birlikte vikiler grup çalışmalarına yeni bir boyut kazandırmış, çevrimiçi öğrenme ortamlarında da hızla yerini almıştır.Viki ortamlarında grupça üretilen ürünlerin geleneksel yöntemlerle bir başka deyişle kağıt-kalem ile değerlendirilmesi, zaman alıcı ve zahmetli bir süreçtir. Bu çalışma, viki ortamlarında yapılan grup çalışmalarında yazar (öğrenci) katkısını veritabanı analizi ile değerlendirecek bir araç geliştirmeyi amaçlamaktadır. Geliştirilen araç sayesinde, viki ortamlarında yapılan işbirlikli çalışmalarda bireysel katkıların değerlendirilmesinde, harcanan zaman ve emeğin azaltılması amaçlanmaktadır.Aynı zamanda araç ile elde edilen ham verilerin değerlendirmede nasıl kullanılabileceğine örnek olması açısından bir formül geliştirilmiş ve Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2008-2009 güz yarıyılında açılan, Eğitimde İnternet Uygulamaları dersi kapsamında geliştirilen viki ortamından elde edilen veriler üzerinde uygulama ve istatistiksel analizler yapılmıştır.Geliştirilen araç kullanılarak, veritabanı analizi sonucu elde edilen veriler ile öğrencilerden grup çalışmasını değerlendirme formu ile elde edilen ve grup arkadaşlarını değerlendirdikleri veriler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: MediaWiki, Viki, Grup Çalışması, Yazar Katkısı, Değerlendirme. In line with innovations in Internet Technologies, web based applications have also been developing rapidly. Collaborative authoring tools like wiki which have profound impact on our lives come with Web 2.0 is direct products of these new improvements. With all of these novelties wikis bring in new vision to group work and taking place in online learning environments rapidly.Assessment process of the product produced collaboratively in wiki environment is time consuming and difficult if conventional methods are used. In this study, the purpose is to develop a tool in order to measure the author (student) contribution in collaborative work within a wiki environment with the help of using database analysis method. By means of the developed tool it is possible to lessen time and energy to assess these contributions.In addition, a formula was developed to show how raw data gathered by the tool could be used in the process. Application and statistical analysis were conducted in wiki environment which was developed within the scope of the Internet Technology in Education course at Hacettepe University Department of Computer Education and Instructional Technologies in 2008-2009 fall semester.Statistically significant relationship was found between the data retrieved from database with the analysis tool and the data obtained from collaborative work assessment form which were used by students to evaluate their peer?s group work.Keywords: MediaWiki, Wiki, Collaborative Work, Author Contribution, Measuring, Assessment.
Collections